دفاع روزنامه کیهان از ترامپ و حمله همزمان به میرحسین موسوی

کدخبر: ۳۷۴۶۰۲
کیهان نوشت:روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز در صفحه نخست شماره دیروز خود با انتشار طرحی خاص از میرحسین موسوی کاندیدای شکست خورده انتخابات 88 و دونالد ترامپ به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰‌ اشاره کرده است.
دفاع روزنامه کیهان از ترامپ و حمله همزمان به میرحسین موسوی

به گزارش اقتصادنیوز، این روزنامه همچنین در بخشی از گزارش تیتر یک خود با عنوان «دو ادعای مشابه، یک جهان کامل» به ادعاهای ترامپ مبنی بر وجود تقلب گسترده در انتخابات آمریکا و عدم پذیرش نتیجه این انتخابات ‌اشاره کرد و نوشت: « دموکرات‌ها مشغول کار برای کم اهمیت جلوه دادن ادعاهای ترامپ در مورد آنچه برخی جمهوری‌خواهان تقلب گسترده رای دهندگان می‌نامند هستند. و این کاملاً مغایر است با آنچه دموکرات‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 در ایران انجام دادند ، هنگامی که آنها از یک نامزد شکست خورده (میرحسین موسوی) که با اعلام پیروزی زودرس دستان خود را بالا برده بود حمایت کردند. اعلام زودرس پیروزی تنها یکی از شباهت‌های دو انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و آمریکا است.

fxjK0yrK2eni

تهران تایمز در ادامه با ‌اشاره به ادعای مشابه ترامپ و موسوی و واکنش‌های متفاوت دموکرات‌ها و همچنین رسانه‌های غربی نوشت: «در حالی که دموکرات‌ها از ترامپ به دلیل اعلام زودرس پیروزی به شدت انتقاد کردند، کاملا برعکس از میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 که به شدت به نتایج انتخابات اعتراض کرد، حمایت کردند و رقیب او محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران را به تقلب در انتخابات متهم کرد. موسوی اولین نامزد انتخابات ایران بود که شکست خود را باور نکرد. در حالی که مردم ایران در حال آماده شدن برای جشن باشکوهترین انتخابات ریاست‌جمهوری خود بودند که در ایران برگزار شده است، موسوی در اولین بیانیه خود پس از انتخابات زودرس پیروزی را اعلام کرد.»
اقدام این روزنامه انگلیسی‌زبان با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از کاربران با برجسته‌سازی تشابه رفتاری ترامپ و موسوی، تناقض واکنش‌های رسانه‌های خارجی و برخی جریانات داخلی به این مسئله را تقبیح کردند.

البته مدعیان اصلاح‌طلبی به این موضوع ‌اشاره نکرده‌اند که حتی ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که همگان او را بابت اعلام زودهنگام پیروزی و ادعای تقلب سرزنش می‌کنند و دیکتاتور می‌دانند و همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مقابله با ادعاهای او علیه روند انتخابات آمریکا بسیج شده‌اند، به هوادارانش وعده داد که تیم وکلایش برای شکایت از تخلفات/تقلب به دادگاه عالی مراجعه خواهند کرد و درخواست بازشماری آراء در برخی ایالت‌ها را خواهند داد و همین کار را هم کرد. این در حالی است که میرحسین موسوی و دیگر شکست‌خورده انتخابات 88 که رقیب آرای باطله بود، حتی در برابر پیشنهاد بازشماری کل آرای انتخابات را هم نپذیرفتند و راه آشوب خیابانی و براندازی را در پیش گرفتند، با بیانیه‌های پی‌درپی، هواداران خود را برای حمله به مراکز نظامی، غارت فروشگاه‌ها، خسارت زدن به بانک‌ها و اماکن عمومی و... تهییج کردند و زمینه را برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشورمان فراهم کردند. از این منظر می‌توان گفت ترامپ با همه لجاجت و حماقتش حداقل به کشور خود خیانت نکرد.

1717

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید