چرا نباید به پهلو راست بخوابیم؟

کدخبر: ۳۷۴۶۰۶
اقتصادنیوز : اگر جز افرادی هستید که به پهلو می خوابید شاید خواندن مطلب زیر درباره نحوه خوابیدن به پهلو به شما کمک کند
چرا نباید به پهلو راست بخوابیم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،این که انسان به خواب کافی نیاز دارد تا سالم بماند بر کسی پوشیده نیست. آنچه که تاکنون کمتر از آن سخن رفته وضعیت بدن به هنگام خواب است. به کدام پهلو باید خوابید؟ آیا وضعیت بدن بر آرامش‌بخشی خواب تأثیر خواهد گذاشت؟

طبق یک بررسی تحقیقاتی که نتایج آن در مجله "کلینیکال گاستروانترولوژی" چاپ شده، پزشکان دریافته‌اند که خوابیدن بر روی پهلوی چپ سالم‌تر است.

طبق گزارش منتشره در پایگاه اینترنتی فوکوس، دلایل زیادی برای این مدعا وجود دارد: خواب بر روی پهلوی چپ جریان خون را آسان‌تر می‌سازد. شریان آئورت که سرخرگ اصلی خون‌رساننده به بدن است در قسمت فوقانی و اتصال به قلب به سمت چپ انحنا می‌یابد. بنابراین وقتی به روی پهلوی راست خود می‌خوابیم خون را مجبور می‌کنیم در این قسمت بر خلاف جاذبه زمین جریان رفته و به بالا برود.

همچنین طبق این مطالعه تحقیقاتی، کسی که از مشکلات گوارشی مثل سوزش سر معده رنج می‌برد نیز بهتر است بر پهلوی چپ بخوابد.

علت هم این است: چون مری از سمت راست به معده وصل می‌شود وقتی روی پهلوی چپ مان می‌خوابیم اسید معده نمی‌تواند به مری برگردد.

از این‌ها گذشته مطابق آناتومی بدن انسان، چون برخی ارگان‌های داخلی مهم بدن انسان مانند طحال، معده و لوزالمعده در قسمت چپ قرار دارند خوابیدن روی پهلوی راست ممکن است مانع از فعالیت این ارگان‌ها شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید