مرگ و میر کرونایی در تهران کاهشی شد

کدخبر: ۳۷۵۱۴۱
اقتصادنیوز : عضو شورای شهر تهران از کاهش 10 تا 12 درصدی آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت خبر داد و گفت: نه تنها محدودیت‌های مربوط به کرونا بلکه محدودیت‌های نیم‌بند هفته‌های گذشته هم در آمار کاهش ابتلا و متوفیان مؤثربوده است.
مرگ و میر کرونایی در تهران کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران  درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: با اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا آمار مبتلایان به این بیماری تا حدودی در پایتخت کمتر شده و در حال حاضر نسبت به هفته‌های پیش آمار متوفیان کرونا 10 تا 12 درصد کاهش یافته است. 

وی افزود: طی روز گذشته 131 نفر در پایتخت به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در هفته‌های گذشته بیشتر بود که البته نه تنها محدودیت‌های کنونی مربوط به کرونا بلکه حتی محدودیت‌های نیم‌بند در هفته‌های پیش هم در کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونا مؤثر است. 

خلیل‌آبادی ادامه داد: این آمار باید دقیق‌تر توسط کارشناسان بررسی شود ولی افرادی که در حال حاضر به دلیل کرونا فوت می‌کنند کسانی هستند که اکثراً در بیمارستان‌ها وضعیت نامساعد داشته و بستری بوده اند. 

وی درباره وضعیت کرونا در شهرداری تهران بیان داشت: کارکنان شهرداری به صورت دائم غربالگری می‌شوند و در صورتی که حتی یکی از علائم مربوط به کرونا را داشته باشند به مرخصی رفته و یا توصیه به قرنطینه می‌شوند. 

وی گفت: در حال حاضر که اکثر دستگاه‌های دولتی و نهادها با کارکنان کمتری مشغول به فعالیت هستند و برخی تعطیل شده‌اند، ولی بخشی از قسمت‌های شهرداری از جمله معاونت شهرسازی شهرداری با آمار بالای مراجعین مواجه شده است. 

وی گفت: تراکم جمعیت آسیب‌زا است و شهروندان باید خودشان مراعات کنند و در روزهای تعطیل کرونایی، حدالمقدور سراغ فعالیت اداری نروند، چرا که هرگونه تجمع و تراکم می‌تواند سبب افزایش احتمال شیوع کرونا شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید