مکرون: هر اقدامی که لازم باشد برای مقابله با کرونا انجام می‌دهیم

کدخبر: ۳۷۵۲۲۸
رئیس جمهور فرانسه ضمن تشریح محدودیت‌های کرونایی در این کشور گفت: در جهت مقابله با موج بعدی کرونا، هر اقدامی را که لازم باشد، انجام می‌دهیم.
مکرون: هر اقدامی که لازم باشد برای مقابله با کرونا انجام می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، با تاکید بر اهمیت مقابله با موج بعدی کرونا در این کشور و تداوم محدودیت‌ها اظهار کرد: برای جلوگیری از موج جدید کرونا هر اقدامی که لازم است باید انجام دهیم.

وی همچنین از ادامه محدودیت‌های کرونایی در فرانسه تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: بررسی وضعیت ویروسی و همچنین مشکلات بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه از این موضوع خبر می‌دهند که قرنطینه دوم کاملا تاثیرگذار بوده است.

مکرون در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمانی، اظهار کرد: هدف ما کاهش ابتلا به ویروس کرونا و رسیدن به میزان روزانه ۵ هزار نفر است.

رئیس جمهور فرانسه به تشریح مراحل سه گانه کاهش محدودیت‌ها و قرنطینه در این کشور اشاره کرد و گفت: در مرحله اول که از روز شنبه ۲۸ نوامبر آغاز خواهد شد، جابجایی و تردد تا شعاع ۲۰ کیلومتری به مدت سه ساعت آزاد است و از روز شنبه نیز مراکز تجاری با رعایت پروتکل شدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورت رسیدن تعداد مبتلایان به ۵ هزار نفر در روز، تا ۱۵ دسامبر قرنطینه لغو خواهد شد، اما ممنوعیت تردد از ۹ شب تا ۷ صبح پا بر جا است.

مکرون در ادامه به ارائه تسهیلاتی به شهروندان در شب‌های سال نو اشاره کرد و گفت: رستوران‌ها در فرانسه و در ایام کریسمس باز نخواهند شد.

وی افزود: در صورت رسیدن به شرایط مناسب رستوران‌ها و کافه‌های این کشور از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ بازگشایی می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید