بهبودی‌های کرونایی باز هم رکورد زدند

ریزش تدریجی آمارهای تلخ کرونا در ایران + نمودار

کدخبر: ۳۷۵۹۵۰
اقتصادنیوز: امروز هشت آذر 99 با ریزشی امیدوارکننده‌ای در همگی آمارهای کرونایی مواجه بودیم. در همین خصوص بهبودی های روزانه رکوردی جدید را به ثبت رسانده و آمارجانباختگان نیز نسبت به آمار یک هفته پیش شاهد بیشترین افت پاییزی بود.
ریزش تدریجی آمارهای تلخ کرونا در ایران + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، رکورد تست روزانه کرونا برای دومین بار در ماه جاری شکسته شد و در 24 ساعت گذشته به مرز 43 هزار تست رسید. آنچه در هشتم آذر ماه بیشتر به چشم می خورد کاسته شدن از شدت رنگ آمارهای سیاه و قرمز کرونا بوده است. در همین خصوص با توجه به آخرین گزارش رسمی  وزارت بهداشت و درمان از کرونا شمار بهبود یافتگان این بیماری رکوردی جدید را ثبت کرد و تعداد بستری های روزانه نیز به کف یک ماهه تنزل پیدا کرد.

شیوع کرونا در ایران هر ماه رفتاری جدید از خود را به نمایش گذاشته است. پس از آنکه موج مرگ و میر کرونا در میانه تابستان رکوردهایی سیاه را به ثبت رساند، پاییز این آمار را باز هم تشدید کرد. در همین خصوص اعداد و ارقام بخش های مختلف کرونایی در آبان امسال به بالاترین حد خود رسید و نمایی تلخ را از این بیماری به تصویر کشید.

این در حالی است که گزارش وزارت بهداشت و درمان از آمارهای امروز ریزشی نسبی را در بخشی از این داده ها به تصویر کشیده است. در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

دومین رکورد تست‌ روزانه در آذر

شمار تست‌های روزانه در 8 آذر به 43 هزار و 111 تست رسید. این رقم بالاترین حد این متغیر در تمام مدت شیوع کرونا بوده است. این دومین روزی است که در ماه آذر شاهد ثبت رکورد تستی‌ها بوده‌ایم. پیش از آن در روز 4 آذر این اتفاق رخ داده و اکنون بازهم پس از 4 روز روند تست های روزانه قله ای جدید را فتح کرده است.

همگام با افزایش این متغیر، آمار مبتلایان روزانه نیز رکوردهای بالاتری را به ثبت رسانده اند. به طور متوسط در مدتی که از آذر ماه سپری شده است روزانه 13 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند. 

به بیان دیگر ثبت شیوع بالای این بیماری در روزهای اخیر می تواند ناشی از افزایش تست های کرونا در کشور باشد.

نکته مهم  دیگری که در گزارش امروز وزارت بهداشت و درمان به چشم می خورد کاهش محسوس آمار نگران کننده کرونایی است. برای نمونه حد ابتلا نسبت به رکورد روز قبل رشدی منفی 5 درصدی داشته و نزدیک به 650 نفر کاهش پیدا کرده است.

کرونا 8 آذر

رکورد بهبودی روزانه در بیشترین افت هفتگی فوتی ها

  در روز جاری 396 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. این رقم 15 نفر کمتر از شمار فوتی های روز گذشته بوده است. محاسبات نشان می‌دهد که فوتی‌های امروز نسبت به یک هفته گذشته  18 درصد افت پیدا کرده است. این بیشترین افت هفتگی فوتی ها در مدت سپری شده از پاییز است.

نکته مهم دیگر در زمینه فوتی های کرونایی آن است که از دهم آبان ماه تاکنون این نخستین باری است که شمار فوتی ها حدی پایینتر از 400 نفر را لمس کرده است.

موازی با این کاهش در آمار مرگ‌ومیر تعداد بهبودیافتگان کرونایی نیز رکوردی دیگر را در روز جاری به ثبت رساندند. در آذر ماه امسال رشد این متغیر ملموستر از ماه های دیگر حس شد. در همین راستا حد بهبودی های روزانه به 8 هزار و 700 نفر رسیده است. این دومین باری است که در این ماه شاهد رکوردزنی تعداد بهبودیافتگان کرونایی بوده ایم.

اما بیمارستانها در امروز چه نمایی از کرونا را به تصویر کشیده اند؟

کرونا 8 آذر

 بستری ها در کف یک ماهه

شمار بیمارانی که در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌ها بستری شده اند به کمترین میزان خود از ابتدای آبان تا کنون رسیده است. این رقم نسبت به روز قبل 18 درصد کاهش پیدا کرده و به حدی معادل با هزار و 824 نفر دست یافته است.

این میزان کمترین حد بستری در 38 روز گذشته بوده و نمایانگر ریزشی قابل توجه در این شاخه از آمار های کروناست.

در کنار بستری های روزانه از شدت افزایش آمار در بخش بیماران بدحال کرونایی نیز کاسته شد. در همین راستا در ادامه روند افزایشی بیماران وخیم در مقیاس روزانه مشاهده میشود که این رقم نسبت به روز گذشته تنها 5 نفر بیشتر شده است.

آنچه آمار های کرونایی در روز جاری راوی آن بودند می تواند نویدی برای کاهش آمارهای نگران کننده کرونایی در کشور باشد اما هنوز هم حد این آمار نسبت به قبل از پاییز بسیار بالاتر است. چنانچه این کاهش نتیجه رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشد می‌تواند نکته‌ای مهم را بیان کند. آنکه در صورت رعایت دقیق‌تر و جدی تر موارد بهداشتی درباره مبارزه با این بیماری می‌توان شاهد افت جدی تر آمار ها در روزهای آتی کرونایی بود. 

کرونا 8 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید