پرده برداری سرکرده داعشی از حمایت مالی سعودی از تروریستهای تکفیری در عراق

کدخبر: ۳۷۶۱۶۱
مفتی داعش به حمایت گسترده ریاض از گروههای مسلح و تروریستی در عراق اشاره و فاش کرد که دو بار به عربستان سفر کرده است و برای گرفتن پول با افرادی ملاقات داشته است.
پرده برداری سرکرده داعشی از  حمایت مالی سعودی از تروریستهای تکفیری در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، المعلومه اعلام کرد، مفتی داعش از همکاری و حمایت مالی که سعودی ها از تروریستها در عراق به عمل می آورند، پرده برداشت.

شفاء النعمه از مسئولان به اصطلاح هیئت شرعی داعش و مفتی معروف داعش به حمایت گسترده ریاض از گروههای مسلح و تروریستی در عراق اشاره و فاش کرد که دو بار به عربستان سفر کرده است و برای گرفتن پول با افرادی ملاقات داشته است.

مفتی داعش گفت: در سال ۲۰۰۶ با مصطفی العراقی که تابعیت اروپایی داشت در مکه دیدار کردم و وی از من اطلاعاتی درباره گروههای مسلح در عراق و نحوه فعالیت آنها گرفت و من پول لازم را از وی برای ایجاد یک مرکز و حمایت از گروههای مسلح دریافت کردم.

وی در ادامه به سفر دیگرش به عربستان و دیدار با یک سعودی اشاره کرده و افزود: من از وی درخواست کمک مالی برای اقدامات مسلحانه کردم و آنچه می خواستم به دست آوردم و پول گرفتم.

«شفاء النعمه» ملقب به «ابوعبدالباری» از مسئولان به اصطلاح هیئت شرعی داعش و مفتی معروف این گروه در زمستان سال گذشته بازداشت شد. این مفتی در دوره تسلط تروریست های داعش بر شهر موصل در مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور، به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر (موصل) فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک آمیزش علیه نیروهای امنیتی معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد. وی از سرکرده های داعش و مسئول صدور فتوای انفجار مرقد یونس پیامبر (ع) در شهر موصل و همچنین فتواهای مربوط به اعدام شماری از علما و روحانیون به دلیل خودداری از بیعت با این گروه تروریستی به شمار می آمد.

نگاهی به عملکرد و سیاست‌های عربستان سعودی نشان می‌دهد که رفتارهای مخرب و مداخله گرانه رژیم سعودی در امور داخلی کشورهای منطقه، دلیل اصلی بسیاری از بحران‌هایی است که اکنون در غرب آسیا و خلیج فارس پدید آمده است.

عراق نیز از دخالت‌های عربستان سعودی درامان نبوده و اکنون نیز یکی از عوامل بی ثباتی در این کشور به خاطر دخالت‌های مستقیم رژیم سعودی و فتنه انگیزی‌های ریاض در عراق است.

عربستان سعودی حامی اصلی داعش است؛ این رژیم با پرورش گروه‌های تروریستی، تکفیری، وهابی سعی کرد تا کشورهایی که در جبهه مقاومت قرار دارند، تضعیف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید