پمپئو: اطلاعات ارتباط ایران با القاعده را افشا می کنم

کدخبر: ۳۸۵۵۰۰
وزیر خارجه آمریکا قصد دارد اطلاعات جدیدی درباره ارتباط ایران و القاعده ارائه بدهد.
پمپئو: اطلاعات ارتباط ایران با القاعده را افشا می کنم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، قصد دارد اطلاعات جدیدی را در مورد ارتباط ایران با القاعده افشا کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، پمپئو در سخنرانی روز 12 ماه ژانویه (سه‌شنبه) خود در باشگاه ملی مطبوعات ایالات متحده، در باره ارتباط ایران با القاعده و اقدام ایران در پناه دادن به ابومحمد المصری، فرد شماره دو القاعده که در مرداد ماه در تهران کشته شد، اطلاعات جدیدی را ارائه خواهد کرد. پمپئو پیش از این نیز ایران را به ارتباط به القاعده متهم کرده، اما شواهد مشخصی در این باره ارائه نکرده بود.

شایان ذکر است که قبلا نیویورک تایمز گزارش داده بود که یکی از رهبران القاعده ، ابومحمد المصری، به درخواست ایالات متحده توسط عوامل اسرائیلی در تهران کشته شد. واشنگتن معتقد است که وی در حملات تروریستی سفارتخانه های ایالات متحده در تانزانیا و کنیا در سال 1998 نقش داشته است.

یک نشریه آمریکایی ادعا کرد که این فرد به نیابت از آمریکا توسط سازمان اطلاعات اسرائیل در تهران ترور شده است. وی معروف به ابو محمد المصری بود و نفر دوم القاعده نیز به حساب می آمد.

ایران همواره به ارتباط با القاعده متهم می شود، در حالیکه القاعده در عملیات تروریستی 11 سپتامبر دست داشت و از 18 نفری که این عملیات را انجام دادند 16 نفر از اتباع عربستان سعودی بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید