نگرانی مرکل از افزایش شیوع کرونایی انگلیسی

کدخبر: ۳۸۷۵۸۴
صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین به مسئله بحران کرونا پرداخت و بار دیگر خواستار اقدامات مشترک برای مهار این بحران در اروپا شد.
نگرانی مرکل از افزایش شیوع کرونایی انگلیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  تسنیم، صدر اعظم آلمان امروز در سخنانی کرونا را فاجعه قرن دانسته و ضمن هشدار درباره عواقب شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی اعلام کرد در صورتی که همسایگان اقدامات لازم برای مهار این بحران را در پیش نگیرند بستن مرزها در دستور کار برلین قرار خواهد گرفت.

به گزارش "دویچه وله" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین به مسئله بحران کرونا پرداخته و بار دیگر خواستار اقدامات مشترک برای مهار این بحران در اروپا شد.

درخواست برلین برای اقدامات مشترک اروپایی برای مهار کرونا

وی با اشاره به اینکه تنها مردم آلمان نیستند که از این بحران و محدودیت های آن رنج می برند همچنین آمارهای مرگ های کرونایی در کشورش را وحشتناک دانسته و به این مسئله اشاره کرد که در 24 ساعت اخیر هم بیش از هزار نفر در کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مرکل بار دیگر درخواست کرد که مبارزه با ویروس کرونا حتی الامکان به صورت مشترک و قابل فهم در آلمان و همراه با کشورهای همسایه انجام گیرد.

مرکل کرونا را یک فاجعه قرن در مفهوم یک فاجعه طبیعی دانسته و غلبه بر آن را نیازمند صبر بالایی دانست.

مرکل یک رویکرد واحد و منسجم علیه ویروس جهش یافته انگلیسی را درخواست کرده و گفت: اگر کشورهای همسایه این اقدام را انجام ندهند کنترل های مجدد مرزی بعید نیست. وی در عین حال گفت که ما اقدامات زیادی را انجام می دهیم تا از این مسئله جلوگیری کنیم.

پیشنهاد همکاری مرکل با روسیه در زمینه واکسن کرونا

مرکل در بخش دیگری از سخنانش حمایت از روسیه در اقدامات بیشتر برای تولید و توسعه واکسن کرونایی روسی اسپونتیک را پیشنهاد داد.

وی در عین حال تصویب و آماده سازی در اتحادیه اروپا را پیش شرط همکاری آلمان با روسیه در این راستا اعلام کرد.

مرکل همچنین از یک تصویر جدا شده شرایط کرونایی در آلمان سخن گفته و درباره به خطر افتادن همه تلاش ها در مهار کرونا با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا هشدار داد. وی از این رو از همگان خواست کاملا محتاطانه عمل کنند.

مرکل همچنین گفت: ما در شرایط بسیار دشواری قرار داریم. وی با اشاره به کاهش اندک آمار مبتلایان و و بستری شدگان در تخت های مراقبت های ویژه در عین حال گفت : اما خطر ویروس جهش یافته انگلیسی باید بسیار جدی گرفته شود.

رئیس انجمن پزشکان بیمارستان های پیشرو در آلمان (VLK)هم درباره گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی ابراز نگرانی کرده است.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم با توجه به شیوع ویروس انگلیسی از احتمال ضرورت کنترل های مرزی سخن گفته است.

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان خواستار اقدامات مشترک اروپا برای مهار ویروس جهش یافته انگلیسی شده و تاکید کرد که همه کشورها باید مانند آلمان اقداماتی را در پیش گیرند تا این بحران را مهار کرده و به این ترتیب از گسترش ویروس انگلیسی جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: اگر یک کشور همسایه این کار را انجام ندهد در این صورت ما به دشواری می توانیم از خود در برابر این ویروس جهش یافته محافظت کنیم. در این صورت قواعد سختگیرانه مرزی امری غیر قابل اجتناب خواهد بود. از آنجایی که هیچ کس خواهان این نیست باید اتحادیه اروپا به صورت مشترک عمل کند.

"اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان هم ویروس جهش یافته انگلیسی را عامل نگرانی زیادی دانسته و تاکید کرد: ما باید محتاط باقی بمانیم.

کشف 28 مورد آلودگی به ویروس انگلیسی در آلمان

یک سخنگوی انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرده که تا به حال 28 مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در هفت ایالت آلمان شناسایی شده است. حدود 17 مورد آلودگی به ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی هم در این کشور شناسایی شده است.

به دلیل نگرانی درباره شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی سران کشورهای اروپایی می خواهند امشب درباره یک رویکرد واحد در مبارزه با این مسئله با هم مشاوره کنند. در بحث های امروز قرار است به مسئله اقداماتی مانند کنترل های مرزی شناسایی بهتر ویروس جهش یافته انگلیسی و هماهنگی های بیشتر در اعمال محدودیت ها پرداخته شود. پیش از آن کمیسیون اروپایی برخی توصیه ها برای یک جبهه گیری متحد علیه کرونا را توصیه کرده است. در مرکز این اقدامات باید تسریع واکسیناسیون در اروپا گنجانده شود.

1013 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان مرتبا در حال افزایش است. انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 20398 مورد دیگر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 1013 مورد مرگ کرونایی دیگر خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آۀمان 2097706 نفر به کرونا مبتلا شده و 50636 نفر ه در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید