دمی آسایش در شمال ایران

کدخبر: ۲۸۳۵۶۳
با فرا رسیدن نوروز و فصل‌های بهار و تابستان بسیاری از افراد به فکر سکونت موقت در شمال کشور می‌افتند
دمی آسایش در شمال ایران

تا بتوانند با  خرید ویلا در شمال چند روزی در آرامش به سر ببرند و در هوای پاک آن خطه به تماشای مناظر زیبای آن بنشینند. یا اینکه به فکر اجاره خانه روستایی در این منطقه یا چادر زدن در طبیعت و جنگل‌های شمال هستند تا بتوانند چند روزی زندگی روستایی و چادر نشینی را تجربه کرده و از آن لذت ببرند.

شمال ایران

شمال ایران که به اختصار به شمال مشهور است، اصطلاح جغرافیایی است که به سرزمین کم وسعت و البته حاصلخیزی در جنوب دریای خزر و شمال رشته کوه البزر گفته می‌شود و شامل دو استان گیلان و مازندران و بخشی از استان گلستان است.

شهرهای رشت و ساری دو مرکز این دو استان هستند و شهر گرگان مرکز استان گلستان است،. جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه به استان‌های گلستان و مازندران منتهی می‌شود و اتوبان قزوین رشت به استان گیلان. همه شهرها و روستاهای شمال کشور مکان مناسبی برای پذیرش مسافرین از سر تا سر کشور هستند اما شهرهای رشت، بندر انزلی، ماسال، طالش و ماسوله برای استان گیلان و شهرهای ساری، رامسر، تنکابن، محمودآباد، بابلسر، متل قو، نوشهر و نور برای خرید  ویلا در مازندران در سایت‌های خرید و فروش آنلاین املاک مانند دیوار بیشتر از سایر شهرهای شمال ایران جستجو می‌شوند. 

پیشنهاد برای دیدن مناطق جذاب شمال

اگر به دنبال گزینه خرید و فروش ویلا در شمال کشور هستید و یا می‌خواهید به این منطقه خوش و آب و هوا سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا بهترین مناطق شمال کشور را بشناسید و از طبیعت دیدنی و جذابیت‌های آنها استفاده کنید.

اولین منطقه پیشنهادی ما هزار جریب است که با حرکت از کمربندی شهرستان نکا به سوی بهشهر در استان مازندران به تابلوی بزرگی می‌رسید که تقاطع ورودی به به هزار جریب را نشان می‌دهد. هزار جریب از نوار شمالی ایران است که نه مثل دامنه‌های البرز پر باران است و نه مانند کویر مرکزی خشک و بی‌آب و علف، پس می‌تواند آب و هوای متعادل و دلنشینی داشته باشد و گزینه مناسبی برای سفر باشد.

پیشنهاد بعدی ما ماسوله است که شهر کوچکی در گیلان در فاصله ۶۰ کیلومتری رشت است و معماری متفاوت و خانه‌هایی که روی هم ساخته شده دارد. ماسوله از دوران زندیه ساخته شده و بسیار دیدنی است.

پیشنهاد سوم جواهرده است که با گذشت 27 کیلومتر بعد از شهر زیبای رامسر در پیچ جاده به ارتفاع دو هزار متر از دامنه‌های البرز به جواهر ده زیبا خواهید رسید. این روستا تنها ۶ ماه در سال سکنه دارد و مناظر بدیعی دارد. 

حتما نام فیلبند را شنیده‌اید و عکس‌هایی از منظره مه آلود آن دیده‌اید. فیلبند تا تهران حدودا سه ساعت و نیم فاصله دارد و دسترسی به آن از جاده هراز و سنگچال شهرستان آمل آسان‌تر است چون مسیر از شهر بابل پیچ و تاب‌های زیادی داردو آسفالت نیست. فیلبند گزینه مناسبی حتی برای سفرهای یک یا دو روزه است.

پیشنهاد بعدی ما کلاردشت است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر قدمتی چهار هزار ساله دارد و می‌توان آن را بهشت ایران نامید. جنگل‌های بکر این منطقه و آب و هوای مناسبش یکی از جذابیت‌های آن برای گردشگران و گذراندن روزهایی همراه با آرامش و آسایش است. 

شاید بسیاری از شما نام منطقه ییلاقی دشت النزه را نشنیده باشید، این منطقه دشتی پهناور و سرسبز است که در استان گیلان قرار دارد. درخت ۲۰۰ ساله که مراجعین آرزوهایشان را با نخ به آن گره می‌زنند و طبیعت بکر و سرسبز از دیدنی‌های این منطقه حاصلخیز است که در محور ییلاقی شاندرمن قرار دارد.

گزینه بعدی دریاچه چورت است. در ده کیلومتری روستای چورت در فاصله بین شهرهای ساری و کیاشر در استان مازندران دریاچه زیبایی به نام دریاچه چورت قرار دارد که می‌توانید با کمپ زدن در کنار آن چند روزی را به دور از هیاهوی زندگی مدرن و شهری بگذرانید.

و سرانجام جاده زیبای اسالم به خلخال، مسیری برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت زیبای است بسیاری با آن اشنایی دارند. مناسبترین فصل برای رفتن به اسالم به خلخال از اردیبهشت ماه تا پاییز است. این جاده در مسیر استان گیلان به سوی استان اردبیل قرار دارد.

مناطقی که گفته شد تنها بخشی از جاذبه‌های توریستی شمل کشور است و می‌توانید از مناطق و جاذبه‌های دیگری مانند تله کابین نمک آبرود، روستای کندلوس، دریاچه الیمالات، آلاشت، فیروزکوه، ساحل‌های خانه دریا، خزرشهر و نوشهر، گذر از کوچه‌های رشت و مصاحبت با مردم معاشرتی این شهر و خوردن غذاهای خوشمزه گیلانی و همینطور بندرانزلی و مرداب آن دیدن کنید و تعطیلات خود را به نحوی خوشایند بگذرانید. تنها به خاطر داشته باشید که حفظ و سالم نگه داشتن محیط زیست منطقه برایتان در اولویت باشد.

منبع :‌ ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید