آیا واقعا شغل نیست و فرایند استخدام متوقف است؟

کدخبر: ۳۰۲۹۱۹
بازار کار ایران شرایط پیچیده‌ای دارد. نرخ‌های منتشر شده در سایت‌های خبری و مراکز آماری نگران‌کننده هستند. کارجوهای بسیاری وجود دارند که نمی‌توانند شغلی مناسب با مهارت‌ها و تخصصشان پیدا کنند.
آیا واقعا شغل نیست و فرایند استخدام متوقف است؟

 از طرف دیگر تعداد کارفرماها و کسب و کارهایی که از نبود نیروی متخصص شکایت دارند هر روز بیشتر می‌شود. تناقضی که این جا وجود دارد چگونه به وجود آمده و چه چیزی باعث شده که هم تعداد کارفرماهای دنبال نیرو و هم تعداد کارجویان دنبال کار زیاد باشد؟ دلایل زیادی می‌توانیم برای این مسئله پیدا کنیم. اما یکی از مهم‌ترین دلایل این است که راه ارتباطی مناسبی بین افراد جویای کار و کسب و کارهای جویای نیرو وجود ندارد.

کاربوم چیست؟

کاربوم یک سایت کاریابی است که برای حل بخشی از این معضل در ایران به وجود آمده است. این وب‌سایت سرویس‌های مختلفی را برای برطرف کردن این مشکل ارائه می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها بررسی تناسب فرصت‌های شغلی موجود و توانمندی‌های کارجویان است.

برای اینکه بتوانید ببینید چه جایگاه‌های شغلی‌ای برای تخصص و مهارت‌های شما وجود دارد، وارد قسمت شغل یابی در کاربوم شوید. در صفحه‌ی باز شده جدیدترین آگهی‌های استخدام را می‌توانید ببینید. اما با توجه به اینکه تعداد فرصت‌های شغلی منتشر شده زیاد است (در لحظه‌ی نگارش این متن ۱۷۴۹ فرصت شغلی در کاربوم وجود دارد)، مهم است که بتوانید آگهی‌های نامرتبط به خودتان را حذف کنید.

دسترسی به جدیدترین آگهی‌های استخدام:

صفحه‌ی آگهی استخدام کاربوم این امکان را دارد که نتایج را بر اساس نیازها و شرایط خودتان مرتب کنید. از منوی سمت راست می‌توانید مشخص کنید که در چه گروه شغلی‌ای دنبال کار می‌گردید. آیا تخصص شما بازاریابی و فروش است؟ آیا مهندس برق هستید؟ پزشکی و پرستاری شغل مورد نظر شماست؟ دسته‌بندی شغلی کاملی در کاربوم وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گروه شغل، نوبت به شهری که می‌خواهید در آن کار کنید می‌رسد. شهر را که مشخص کردید باید تعیین کنید می‌خواهید چه نوع همکاری‌ای داشته باشید. همکاری تمام‌وقت یا پاره‌وقت؟ پروژه‌ای یا مشاوره‌ای و یا حتی کارآموزی؟ نتایج را می‌توانید از این هم بهینه‌تر کنید. سطح ارشدیتتان را معلوم کنید، سابقه‌ی کارتان را مشخص کنید و تعیین کنید می‌خواهید در چه صنعتی مشغول به کار بشوید. با انتخاب کردن ویژگی‌هایی که ذکر شد، تعداد شغل‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود تا حد زیادی دقیقتر می‌شود.

بررسی محیط کاری سازمان‌ها:

حالا فرض کنید از بین ۱۷۰۰ فرصت شغلی که در کاربوم منتشر شده است، به پنج گزینه‌ی نهایی رسیده‌اید و همه‌ی آن‌ها شرایط مشابهی را برای شما فراهم می‌کنند. از بین این پنج گزینه کدام را انتخاب می‌کنید؟ اصولا انتخاب شغل جدید کار سختی است.

به خصوص اگر با محیط شرکتی که برایش رزومه می‌فرستید آشنا نباشید. چاره چیست؟ کاربوم برای حل این مشکل راه حل جالبی ارائه کرده است. شرکت‌هایی که در کاربوم به دنبال جذب استعدادها و منابع انسانی می‌گردند در صفحه‌ مختص خودشان می‌توانند محیط کاری و فرهنگ سازمانی خود را معرفی کنند.

کاربوم3

آشنایی با محیط کاری چیزی بیشتر از اطلاع از میزان تقریبی حقوق و دستمزد است. شرکت‌ها می‌توانند در این صفحه مشخص کنند که چه تعداد نیرو دارند؛ از تاریخچه‌‌ی خود بنویسند؛ خدمات و محصولاتشان را معرفی کنند؛ جذابیت‌های سازمانشان را نشان دهند؛ فرهنگ سازمانی‌شان را اعلام کنند و تصاویری از محیط کاریشان منتشر کنند.

با دانستن این نکات می‌توانید کسب و کار جدیدی که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید را با دیدی بازتر انتخاب کنید. بعد از ارسال رزومه و درخواست استخدام برای شرکتی که مایل به کار کردن در آن هستید، کافی است وارد صفحه‌ی پروفایلتان بشوید و روند بررسی رزومه را دنبال کنید.

دریافت ایمیلی جدیدترین فرصت‌های شغلی:

اگر آگهی استخدام مناسبی پیدا نکردید راه حل چیست؟ آیا باید هر روز وارد صفحه‌ی آگهی‌های استخدام سایت بشوید و دائما چک کنید چه آگهی جدیدی منتشر شده است؟ جواب کوتاه این است: خیر. یکی از امکاناتی که کاربوم فراهم می‌کند این است که به شما فرصت‌های شغلی جدید را پیشنهاد می‌کند.

برای اینکه این پیشنهادات را دریافت کنید کافی است وارد این لینک بشوید. در صفحه‌ی باز شده چند فیلد مهم و کلیدی مثل حوزه‌ی فعالیت و عنوان شغلی وجود دارد که با پر کردن آن‌ها، سایت به صورت خودکار برایتان پیشنهادات کاری را ارسال می‌کند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که دائما صفحه‌ی آگهی‌های سایت را رفرش کنید و منتظر اتفاق جدیدی بمانید.

شناخت و توسعه‌ی فردی:

خدمات کاربوم به اینجا ختم نمی‌شود. شعار کاربوم زندگی شغلی بهتر است و این سایت برای رسیدن شما به زندگی شغلی بهتر، امکاناتی فراتر از چیزهایی که در موردشان صحبت کردیم ارائه می‌کند. برای مثال، بیش از ده تست شخصیت شناسی و شغلی مختلف در سایت وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها و بررسی نتایجشان می‌توانید مسیر شغلی درست‌تری را انتخاب کنید.

تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با استفاده از این آزمون‌ها خودشان را بهتر شناخته‌اند. این عدد نشان می‌دهد که خودشناسی در زندگی شغلی افراد تا چه میزان تأثیرگذار است.

در کاربوم اهمیت زیادی به یادگیری داده شده است، به این دلیل مقالات و وب‌یادهای آموزشی متنوعی در دسترس کاربران قرار گرفته است. وب‌یادهای آموزشی موجود در سایت با کمک اساتید بزرگ حوزه‌های مختلف مثل توسعه‌ی فردی، مدیریت کسب و کار، بازاریابی و فروش، بورس و کامپیوتر و فناوری آماده شده‌اند.

در این وب‌یادها افرادی مثل دکتر علیرضا شیری، دکتر عماد قائنی و دکتر منصور شیرزاد و... با شما در مورد افزایش مهارت‌های مختلف صحبت می‌کنند. دیدن این وب‌یادها باعث می‌شود نه تنها در مسیر زندگی شغلی پیشرفت داشته باشید، بلکه به زندگی فردی باکیفیت‌تری هم برسید.

کاربوم4

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید