برگزاری نمایشگاه گذر قلم در موسسه صبا

کدخبر: ۳۱۱۸۸۰
گروه بنگاه‌ها: اولین نمایشگاه "گذر قلم"که از روز سه شنبه 21 ابان کار خود را در موسسه فرهنگی پژوهشی صبا گالری استاد لرزاده آغاز کرده بود، امروز هم بکار خود ادامه داد.
برگزاری نمایشگاه گذر قلم در موسسه صبا

نمایشگاه "گذر قلم" هم‌زمان با اولین جمعه ماه نوامبر که به عنوان "روز جهانی قلم خودنویس" نام گرفته  به ابتکار و همکاری برندهای"فابر-کاستل"، "کاوِکو"، "استدلر"، "پارکر"، "مونته‌گراپا"، "واترمن"، و "لامی" اغاز بکار کرد.

هدف اصلی این نمایشگاه برقراری پیوندی دوباره با مصرف‌کنندگان خودنویس و در عین حال برقراری ارتباط با نسل جدید است که به‌واسطه پیدایش دنیای دیجیتال با دنیای خودنویس مقداری بیگانه‌اند. اهمیت برگزاری نمایشگاه انتشار فراخوانی را به همراه داشت تا مخاطبان را به نوشتن و ترجمه با خودنویس ترغیب کند.

برندهای معروف نوشت افزار جهان نظیر استدلر،کاوِکو،فابر کاستل و لامی در این نمایشگاه حضور یافتند.

آرمان فرهنگ عضو هیات مدیره برند لامی در ایران معتقد است با برگزاری نمایشگاه‌هایی چون "گذر قلم" و با همکاری برندهای دیگر راه جدیدی در جهت استفاده خودنویس و ترویج خوشنویسی پیش گرفته می‌شود و تاکید دارد خودنویس باید به جایگاهی برسد که جزو اقلام مصرفی باشد نه اجناس لوکس.

مهدی قائمی مدیرعامل  سه برند "پارکر" Parker، "مونته گراپا" Montegrappa و "واترمن" Waterman در ایران نیز با این توضیح که پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه دو سال پیش با صاحبان برندهای دیگر مطرح شد، توضیح داد: لازم بود نمایشگاهی مجزا از لوازم‌التحریر برپا شود چون بیشتر با هنر و هنرمندان در ارتباط هستیم.

او با تاکید بر این که قدرت نوشتن در حال از بین رفتن است، افزود: بزرگ‌ترین مشکل تکنولوژی این است که باعث شده نوشتن را آرام آرام فراموش کنیم.

لیلی پیشدادیان مدیر فروش برند کاوِکو در ایران اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه هر ساله در ایران تکرار شود تا بتواند به هدف اصلی خود که ترغیب فرهنگ خوشنویسی است دست یابد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید