با برگزاری فروش‌های فوق‌العاده انجام می‌شود

پیشگامی فروشگاه های رفاه در تامین و عرضه کالاهای اساسی

کدخبر: ۳۱۴۶۹۳
گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به برگزاری فروش های فوق العاده در این فروشگاه گفت: برای برطرف کردن نیاز مشتریان، کمپینی را با عنوان "کمپین حمایت " از 10 آذرماه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه آغاز کرده و تلاش می‌کنیم کالاهای اساسی موردنیاز مردم را با قیمت‌های مناسب و تخفیفات بیشتر عرضه کنیم.
پیشگامی فروشگاه های رفاه در تامین و عرضه کالاهای اساسی

رسول محمدی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان اینکه این دومین کمپین رفاه در یک ماه گذشته است ، افزود: در شرایطی که مردم نگران افزایش قیمت‌ها بعد از اعلام نرخ بنزین بودند، فروشگاه‌های رفاه با برگزاری "حراجستون" و اعطای تخفیف تا 50 درصد بر روی 400 قلم کالا توانستند تا اندازه‌ای نگرانی مردم را برای خرید کالاهای موردنیاز با قیمت‌های مناسب برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه 5/1 میلیون نفر در این دوره تخفیفات از فروشگاه‌های رفاه خرید کردند، ادامه داد: طی روزهای 28 آبان تا 3 آذرماه در حراجستون فروشگاه‌های رفاه نزدیک به 26 میلیارد تومان تخفیف به خریداران داده شد که رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به اهمیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تأمین نیاز جامعه افزود: در شرایطی که دولت به دنبال ثبات و تنظیم قیمت‌ها است، نقش زنجیره توزیع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یک زنجیره تأمین مدرن می‌توانند اطلاعات بسیار دقیقی از میزان توزیع و موجودی انبار کالا در شهرها و فروشگاه‌های مختلف را در اختیار دولت قرار دهند.

محمدی با تأکید بر نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ثبات قیمت‌ها خاطرنشان کرد: مکاتبات مختلفی را با وزارت صمت و شرکت بازرگانی دولتی برای تأمین کالاهای اساسی و موردنیاز قشر آسیب‌پذیر و متوسط داشتیم اما متأسفانه تاکنون هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. این در حالی است که فروشگاه‌های رفاه آمادگی 100 درصدی خود را اعلام کردند تا به‎عنوان یک زنجیره توزیع مدرن و قابل اعتماد در خدمت دولت باشند. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به آغاز کمپین جدید در این فروشگاه گفت: در کمپین حمایت که جایزه محور هست تلاش می‌کنیم با اعطای تخفیفات بیشتر تا حد بسیار زیادی آرامش را بر بازار خرده‌فروشی کشور حاکم کنیم، بازاری که 60 تا 70 درصد نیازهای مردم را تأمین می‌کند.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در ادامه در خصوص شیوه تخفیفات دراین فروشگاه توضیح داد: در خرده فروشی سنتی چندین واسطه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده وجود دارد و همین امر باعث افزایش قیمت کالاها خواهد بود، اما واسطه‌ها در شیوه مدرن از بین می‌روند؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بسیاری از تولیدکنندگان قرارداد مستقیم دارد و با حجم خرید بسیار بالایی که داریم توانسته‌ایم بسیاری از کارخانه‌های بزرگ کشور را به مرز ظرفیت تولید اسمی برسانیم که هزینه‌های تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد. محمدی افزود: با بهینه‌سازی تولید و حذف واسطه‌ها توانستیم قیمت‌ها را در مقایسه با بازار سنتی کاهش دهیم که این کاهش قیمت‌ها در قالب افزایش تخفیفات به مشتریان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به عرضه کالا با برندهای معتبر، خوش‌نام و مورد اقبال در فروشگاه‌های رفاه افزود: با هدف افزایش تولید ملی طی دو سال گذشته حجم عرضه تولیدات داخلی در رفاه افزایش یافته و در حال حاضر 97 درصد از محصولات رفاه از تولیدات داخلی است.

محمدی تاکید کرد: در همین حال آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی و اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشان‌دهنده اقبال بیشتر مردم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای است؛ به طوری که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار خرده‌فروشی کشور به حدود 13 درصد افزایش یافته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید