نرخ تورم آمریکا به ۱.۶ درصد رسید

کدخبر: ۲۸۱۱۵۲
اقتصادنیوز: نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۶ درصد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رویترز نوشت، با وجود افزایش هزینه‌های بنزین و حمل و نقل در برخی ایالت‌های آمریکا، نرخ تورم این کشور تا پایان مارس با ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۱.۶ درصد رسید.

هزینه‌های نیروی کار در آمریکا نیز افزایش یافته است اما به لطف تورم پایین در سایر بخش‌ها، نرخ تورم پایین باقی مانده است.

بانک مرکزی آمریکا که رسیدن به تورم دو درصدی را هدف‌گذاری کرده است، اکنون تحت فشار شدیدی از طرف کاخ سفید برای کاهش نرخ بهره قرار دارد. در زمانی که افزایش قیمت مسکن در کمترین سطح خود از سال ۲۰۱۲ قرار دارد، برخی کارشناسان اقتصادی خواستار تغییر در نرخ بهره وام و اوراق رهنی منازل برای تقویت رشد این بخش شده‌اند.

بن ایرز، کارشناس مسائل اقتصادی در دانشگاه اوهایو گفت: تا زمانی که نرخ‌های رهنی در سطوح فعلی باقی بمانند، باید انتظار افزایش میزان فروش را در سال جاری داشته باشیم؛ هر چند که این افزایش در سطح خیلی بالایی نخواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر بار دیگر از مقامات بانک مرکزی این کشور خواسته است با کاهش نرخ بهره و اتخاذ سیاست‌های محرک به تقویت رشد اقتصادی کمک کنند. با این حال هر چند که بسیاری از اقتصاددانان موافق پایین بودن نرخ تورم هستند اما اکثر آنها با نظر ترامپ برای اتخاذ سیاست‌های محرک مخالف هستند.

کریس راپکی، کارشناس بانک "میتسوبیشی" گفت: افزایش نرخ تورم محتمل نیست اما چشم‌انداز اقتصادی بهبود یافته است.

در گزارشی جداگانه، شاخص اطمینان مصرف کنندگان در آمریکا به پنج واحد افزایش به ۱۲۹.۲ واحد رسید. این افزایش منجر به تقویت امیدواری‌ها نسبت به ورود جریان تازه‌ای از مخارج مصرفی شده است که می‌تواند رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال را در سطح بالای فصل نخست حفظ کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید