وام ۴۰ میلیون تومانی برای مسکن روستایی

کدخبر: ۲۸۳۹۵۷
اقتصادنیوز: معاون مسکن بنیاد مسکن از تایید مصوبه افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان توسط شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: رشد ۶۰ درصدی افزایش تسهیلات مسکن روستایی تا هفته آینده به هفت بانک عامل ابلاغ می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، عزیزالله مهدیان با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از سوی شورای پول و اعتبار گفت: شورای پول و اعتبار مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی را به ۴۰ میلیون تومان ابلاغ کرد. به گفته وی، تا هفته آینده سهمیه بانک‌های عامل نیز در میزان پرداخت تسهیلات باید مشخص و تعیین شود.

مهدیان در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی می‌تواند در ساخت‌و‌ساز مسکن روستایی و مقاوم‌سازی این واحدها موثر و مفید باشد، اظهار کرد: براساس قانون سالانه باید ۱۵ درصد به سقف تسهیلات مسکن روستایی اضافه شود؛ اما امسال با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی، سقف تسهیلات نیز با درنظر گرفتن این افزایش ۶۰ درصد بالا رفته است. معاون مسکن بنیاد مسکن با اشاره به اینکه این ۴۰ میلیون تومان برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی درنظر گرفته شده و پرداخت خواهد شد، گفت: سقف تسهیلات مسکن روستایی ۲۵ میلیون تومانی، تاکنون برای ساخت ۷۷ هزار واحد مسکونی پرداخت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید