ساخت ابر رایانه ای برای خلق هوش مصنوعی مشابه انسان

کدخبر: ۳۳۸۵۶۷
اقتصادنیوز: ماکروسافت در روز سه شنبه اعلام کرد که ابر کامپیوتری به طور اختصاصی برای هوش مصنوعی طراحی کرده است که جز پنج ابرکامپیوتر برتر دنیاست
ساخت ابر رایانه ای برای خلق هوش مصنوعی مشابه انسان

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ به ادعای ماکروسافت این ابر رایانه درجهت اموزش دادن الگوهای هوش مصنوعی به هوش های مصنوعی شرکت openAI استفاده خواهد شد.

OpenAI  شرکتی نوپا است که در سال 2015 با بودجه اولیه ای که از طریق ایلان ماسک ، خالق تسلا ، و سم التمن تامین شد ، پایه گذاری شد .این شرکت به دنبال ایجاد هوش مصنوعی برای خدمت به بشریت است . این کمپانی تلاش می کند هوش مصنوعی ای را خلق کند که قادر به بهتر کردن زندگی مردم باشد. به گفته این شرکت این تکنولوژی و تکنولوژی های مشابه این تا زمانی در خدمت انسان هاست که این اطمینان وجود داشته باشد که قدرت آن در دستان افراد معدودی متمرکز نشود .

این ابر رایانه جدید دارای پردازنده ای خارق العاده با 285000 هسته ، 10000 واحد پردازش گرافیکی و قدرت پردازش هرکدام از هسته های گرافیکی 400 گیگابایت در ثانیه است . با اینکه این ابر رایانه یکی از پنج ابررایانه قدرتمند جهان است ماکروسافت به شکل دقیقی اعلام نکرده است که چه رتبه ای در این لیست را از آن خود خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید