پیش بینی بازار سهام 23 خرداد 1400

سناریوی محتمل بورس/ خریداران فعال میشوند؟

کدخبر: ۴۱۸۷۱۳
اقتصادنیوز: یکی از سناریوهای مدنظر فعالان این اسن که بازار سهام مسیر کنونی را تداوم بخشد. حساسیت هفته جاری در رابطه با مذاکرات وین و انتخابات میتوند تغییری در رفتار معامله گران در دادوستدها باشد.
سناریوی محتمل بورس/ خریداران فعال میشوند؟

 

به گزارش اقتصادنیوز، تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان میدهد که مسیر کنونی بورس میتواند ادامه داشته باشد. از نگاه ناظران بورسی، بورس فعلا در سمت تقاضا با چالش اساسی مواجه است و بعید است که این روند تا قبل از انتخابات تغییر معناداری داشته باشد.

تا زمانی که بی اعتمادی سرمایه گذاران به بورس پایدار بماند، نمیتوان انتظار داشت که در سمت تقاضا تغییر جدی شکل گیرد، این در حالی است که با وجود نشانه های مربوط به بهبود و رونق بازار، همچنان چالش های جدی مسیر صعودی بازار را کُند میکند.

پ فعالان بورسی تداوم مسیر کنونی را پیش بینی کرده اند اما به نظر میرسد با تاخیرها بر سر به نتیجه رسیدن احتمالی مذاکرات وین و نتیجه احتمالی انتخابات ریاست جمهوری شاهد یک تغییر از هفته آینده باشیم. در این هفته اما با حساسیت دو موضوع مذاکرات وین و انتخابات، بازار سهام احتمالا همین مسیر را دنبال میکند که به مثابه موقعیت انتظار است.  

با پایان مناظره های انتخاباتی و سناریوی محتمل اعلام نهایی انتخابات، به نظر میرسد بازار به دنبال تعیین تکلیف کردن این موضوع است اما در هر صورت تاثیر این انتخاب میتواند روی رفتار بازار تاثیرگذار باشد. در این میان اکنون از وین نیز خبر میرسد که طرف های برجام حداقل تا دو هفته دیگر برای جمع بندی و رسیدن به توافق به صورت مکتوب مهلت میخواهند و این در حالی است که برخی بدبینانه این موضوع را رصد میکنند و آن را سیگنالی برای نرسیدن به توافق در نقطه نظرات کلیدی میدانند.

احتمال تداوم روند فعلی بورس

  • امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه

واکاوی روند بورس در این چند روز نشان‌دهنده عدم قدرت و توان لازم  شاخص‌کل برای آغاز روند صعودی است. پیش از این نیز به این اشاره کرده بودم که زمانی می‌توانیم به چرخش بازار و شروع روند صعودی امیدوار باشیم که نماگر بازار بتواند ضمن فتح کانال 1.2 میلیون واحد، جایگاه خود را در آن کانال تثبیت کند.

 اما آن چه در روزهای اخیر می‌بینیم، تعادل عرضه و تقاضا در بازار است. اگر به دنبال بهانه باشیم می‌توان استقبال بورس از آخرین مناظره ریاست‌جمهوری، سکون و رکود بازارهای موازی، اختلاف نظرها بر سر دلیل ریزش بورس در سال گذشته، نوسان قیمت کامودیتی‌ها و نبود اعتماد در بازار به جهت عدم تحقق وعده‌ها را به عنوان بهانه‌های روند فرسایشی این روزها بدانیم. دلیل این روند خنثی هر چه که باشد، علائم و سیگنال‌هایی که این روزها از بازار دریافت می‌شود حاکی از تداوم روند فعلی است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید