رصد بازار خودروهای داخلی؛

قیمت در بازار سایپایی ها نزولی شد + جدول

کدخبر: ۴۴۳۱۴۱
اقتصادنیوز: پرونده بازار سایپا در آخرین هفته اول مهر ماه 1400 با رشد 1 تا 5 میلیون تومان در بازار بسته شد.
قیمت در بازار سایپایی ها نزولی شد + جدول

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ علاوه بر بازار سایپا امروز شاهد رشد چند میلیونی قیمت در بازار ایران خودرو نیز بودیم و با این شرایط می توان گفت با رد طرح ساماندهی صنعت خودرو از سوی شورای نگهبان، بازار برای رشد قیمت خیز برداشت.  

خیز بازار برای رشد قیمت در حال صورت گرفت که با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو بازار شاهد ریزش قیمت بود اما این روند تنها چند روز دوام آورد و امروز با شروع هفته

افزایشی شدن قیمت در بازار سایپایی ها در حالی رقم خودرو که در آخرین روزهای هفته گذشته مقاومت در برابر ریزش قیمت با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو  در مجلس در حال از بین رفتن بود و اثرات تصویب این طرح در بازار نمایان شده بود، اما با رد طرح از سوی شورای نگهبان شاهد رشد قیمت در بازار محصولات سایپا بودیم.

رشد قیمت پرتیراژهای سایپا امروز همزمان با نوسان رو به بالای قیمت دلار همراه شد، براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز دلار در بازار با نوسان رو به بالا عرضه شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو می توان گفت امروز تمام محصولات سایپا در بازار رشد قیمت داشته اند.

با توجه به بازار خودرو می توان گفت امروز «ساینا» با رشد 5 میلیونی بیشترین رشد قیمت را داشته است. «تیبا 2» معمولی نیز امروز در بازار با رشد 4 میلیونی عرضه شد و «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار» نیز رشدی 3 میلیونی را تجربه کردند و «شاهین» نیز با رشد یک میلیونی در بازار عرضه شد.


بیشتر بخوانید : واکنش بازار خودرو به تصمیم شورای نگهبان


وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز «کوییک R» امروز با رشد 3 میلیون تومانی قیمت در بازار 170 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر قیمت «کوییک معمولی» هم با رشد 3 میلیونی در بازار به 169 میلیون تومان رسید.

همچنین با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا صندوقدار» نیز در بازار رشدی 3 میلیون تومانی داشت و  144 میلیون تومان قیمت گذاری شد.قیمت «تیبا 2» معمولی نیز با رشد 4 میلیونی در بازار به 156 میلیون تومان رسید.

«ساینا» هم امروز رشدی 5 میلیونی را تجربه کرد و با قیمت 156 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما شاهین که به تازگی از سوی سایپا فک رهن شده نیز امروز از رشد قیمت بی نصیب نبود. این خودرو جدید سایپا با رشد یک میلیونی قیمت در بازار 343 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

سایپا 1

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید