حذف صفر از پول ملی تاثیری بر وضعیت معیشتی مردم دارد؟

کدخبر: ۲۷۹۶۹۶
اقتصاد نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم ندارد، گفت: بهتر است دولت ب شعار سال را با حمایت از تولید‌کنندگان عملیاتی کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر حذف 4 صفر از پول ملی و تغییر واحد پولی از ریال به تومان اظهارداشت: این موضوع جدید نیست و در دولت‌های نهم تا یازدهم، هم این موضوع مطرح بود اما عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مردم در خرید و فروش‌های روزانه خود از واژه تومان استفاده می‌کنند، افزود: حذف صفر از پول ملی و تغییر واحد پولی باعث می‌شود که پول زبانی با پول واقعی یکسان شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه حذف 4 صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم و کاهش تورم ندارد، تصریح کرد: بهتر است دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم  شعار سال (رونق تولید) را با حمایت از تولید‌کنندگان، عملیاتی کند که در نتیجه آن اقتصاد کشور به حرکت درآمده و باعث ایجاد اشتغال و افزایش قدرت خرید مردم شود.

حجت الاسلام لارگانی ادامه داد: دولت برای بالا بردن رشد اقتصادی و افزیایش قدرت پول ملی باید صادرات را گسترش و جلوی قاچاق کالا و واردات بی‌رویه را بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح معایب حذف صفر از پول ملی، گفت: این اقدام  در شرایط فعلی اقتصادی کشور باعث افزایش هزینه‌های سنگین برای دولت در نتیجه جایگزین اسکناس‌ها و مسکوکات جدید با فعلی می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: حذف صفر از پول ملی سبب ناسازگاری دفاتر و صورت‌های مالی و پایگاه‌های اطلاعاتی جدید و قدیم و تحمیل هزینه به فعالان اقتصاد شده و بی‌نظمی بین اطلاعات پیشین و جدید به وجود می‌آید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید