مرگ یک کودک مهاجر دیگر در بازداشت آمریکا افشا شد

کدخبر: ۲۸۵۲۵۸
اقتصاد نیوز: مقام آمریکایی مرگ یک دختر 10 ساله در بازداشت ماموران امور مهاجرت این کشور را که تاکنون گزارش نشده بود، تایید کرد.
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ شبکه خبری سی بی سی آمریکا گزارش داد که یک مقام وزارت بهداشت و امور انسانی این کشور گفت یک دختر 10 ساله 29 سپتامبر سال 2018 (7 مهر 1397) در بازداشت ماموران آمریکایی جان سپرده است.
مرگ این کودک در حالی از عموم مخفی نگه داشته شده، که این دختر اهل السالوادور اولین نفر از 6 کودک و نوجوان مهاجری بوده است که تاکنون در بازداشت ماموران آمریکایی جان باخته اند.
«مارک وبر» سخنگوی وزارت بهداشت و امور انسانی آمریکا گفت که این دختر 10 ساله اسفندماه سال 1396 در اردوگاه مهاجران اسکان داده شده و از همان زمان از مشکلات قلبی مادرزادی رنج می برده است.
به گفته وبر، این کودک مهاجر پس از عمل جراحی به کما رفته و پس از آنکه در طول چند ماه از یک مرکز درمانی در یک ایالت به مرکزی در ایالت دیگر منتقل شده، در نهایت در مهرماه سال 1397 در بیمارستان کودکان اوماها در ایالت نبراسکا درگذشته است.
اداره اسکان مهاجران و وزارت امنیت داخلی آمریکا بدون آنکه جزئیات بیشتری درباره این دختربچه مهاجر ارائه کنند، تایید کردند که او اولین کودک مهاجر جان باخته در بازداشت شده ماموران آمریکایی از سال 2010 به این سو بوده است.
5 کودک و نوجوان مهاجر دیگر که در بازداشت نیروهایی آمریکایی جان خود را از دست داده اند، اهل گواتمالا بودند.
دوشنبه گذشته یک پسر 16 ساله در ایستگاه مرزبانی ولاسکو در ایالت تگزاس جان داد و یک پسر 16 سال دیگر که دچار بیماری بود پس از 9 روز بستری در بیمارستانی در همان ایالت اواسط اردیبهشت ماه از دنیا رفت.
یک کودک دو سال و نیمه نیز دو هفته پیش پس از بازداشت در مرز مکزیک با آمریکا جان خود را از دست داد.
همچنین بهمن ماه و اسفندماه سال گذشته نیز یک پسر 8 ساله و یک دختر 7 ساله در بازداشت ماموران مرزی آمریکا جان سپردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید