ضرر ۳۰ میلیارد دلاری هوآوی در پی تحریم های آمریکا

کدخبر: ۲۸۹۸۶۴
اقتصادنیوز: رنگ ژنگ فی، مدیر عامل هواوی دیروز تصریح کرد که تحریم های خصمانه دولت آمریکا بر ضد این شرکت تا به امروز ۳۰ میلیارد دلار خسارت برای آن به بار آورده که قطعاً قابل جبران است.
 ضرر ۳۰ میلیارد دلاری هوآوی در پی تحریم های آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛  هواوی به علت تحریم های کاخ سفید شاهد کاهش فروش گوشی های هوشمند خود و همین طور تجهیزات مخابراتی و به خصوص تجهیزات نسل پنجم به کشورهای مختلف دنیا بوده و از همین رو متحمل خسارت های سنگین مالی شده است.

مدیر عامل هواوی در نشستی با حضور نیکولاس نگروپرونته یکی از موسسان MIT Media و طراح طرح توزیع لپ تاپ های ارزان قیمت در کشورهای کمتر توسعه یافته سخنرانی کرد. نگروپرونته هم تحریم های آمریکا را اقدامی مضر برای جریان آزاد اطلاعات دانست.

پیش بینی ها حاکیست است امسال تعداد گوشی های عرضه شده هواوی در جهان به علت تحریم های امریکا و محدودیت های اعمالی از سوی گوگل و برخی شرکت های فناوری دیگر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون واحد کاهش می یابد. این کاهش گوشی های محبوب سری Honor را نیز در بر می گیرد. 

هواوی در سال های اخیر همیشه یکی از دو تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند در جهان بوده است.

ژنگ فی در بخشی از این نشست تصریح کرده که هواوی بعد از چند سال دوباره به اوج بازمی گردد و برای این کار باید تعویض ها و دیگرگزینی هایی در محصولات خود انجام دهد. البته وی به جزئیات این امر اشاره ای نکرد، اما افزود که نتیجه این تغییرات توسعه فناوری های اختصاصی شرکت هواوی خواهد بود که از جمله آنها می توان به تولید سیستم عاملی سریع تر از اندروید اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید