پمپئو خواستار اتحاد "همه کشورها علیه ایران هسته‌ای" شد

کدخبر: ۳۰۴۹۳۷
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در نشست "اتحاد علیه ایران هسته‌ای"، جمهوری اسلامی را "خطرناک‌ترین رژیم جهان" خواند و از همه کشورهای خواست اتحادی علیه ایران هسته‌ای ایجاد کنند. او از سخت‌تر شدن تحریم‌ها خبر داد.
پمپئو خواستار اتحاد "همه کشورها علیه ایران هسته‌ای" شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ بعد از ظهر روز چهارشنبه سوم مهر (۲۵ سپتامبر) مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در نشست "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" گفت آمریکا فشارهای خود را بر جمهوری اسلامی افزایش می‌دهد، به‌رغم این که می‌داند این کشور ممکن است بر اثر وحشت از این فشارها دست به اقدامات خشن‌تری بزند. او تاکید کرد که تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند و حتی سخت‌تر نیز می‌شوند. وزیر خارجه آمریکا گفت که اکنون وقت آن است که ایران مذاکره را بپذیرد تا چارچوب تازه‌ای برای مسائل منطقه‌‌ای و هسته‌ای ایجاد شود.

پمپئو بار دیگر تاکید کرد که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است و کشورهای اروپایی نیز این را تصدیق کرده‌اند. ‌ او از همه کشورهای جهان خواست که در برابر ایران دست به اقدام بزنند. به گفته او از "شرارت"‌های جمهوری اسلامی پس از برجام کاسته نشده و این حکومت از حمایت خود از نیروهای ستیزه‌جو ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین به سیاست فشار حداکثری به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت که آمریکا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که "خطرناک‌ترین رژیم جهان به خطرناک‌ترین سلاح دسترسی پیدا نکند". او به "قطع" کردن منابع مالی ایران اشاره کرد و گفت که بر اثر این فشارها بیش از ۳۰ کشور واردات خود را ( ۵۰ میلیارد دلار) کاهش دادند و به صفر رساندند.

او درباره ایجاد ائتلافی برای حفاظت از امنیت کشتیرانی در خلیج فارس گفت که کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه و هلند نیز در برابر جمهوری اسلامی موضع "مشخص‌تری" گرفته‌اند و به آمریکا پیوسته‌اند. او هم‌چنین به تحریم کشورهایی که با سپاه پاسداران وارد معامله شوند اشاره کرد و گفت که آمریکا سعی می‌کند سپاه پاسداران را از سایر شرکت‌ها و نهادهای ایرانی جدا کند. او اضافه کرد شرکت‌های چینی که با ایران وارد معامله شوند تحریم خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که هدف افزایش "بیدار" کردن دنیا در رابطه با رفتار ایران است و آمریکا تلاش می‌کند با افزایش قدرت بازدارندگی ایران را سر میز مذاکره بازگرداند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید