بازجویی و اخراج ایرانی‌ها از آمریکا

کدخبر: ۳۲۲۰۹۱
اقتصادنیوز: دانشجوی ایرانی پس از ورود به فرودگاه، بازداشت شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک روسیه، سوزان چرچ وکیل مدافع مهاجرت در بوستون در صفحه شخصی خود نوشت که دانشجوی 24 ساله ایرانی، شب گذشته پس از ورود به فرودگاه، بازداشت شد.

مقامات کاخ سفید با ادعای حمایت از مردم ایران، ویزای معتبر برخی از دانشجویان را باطل و در ورود ایرانی‌ها بسیار سختگیری می‌کنند.

مدافعان مهاجرت شامگاه دوشنبه در فرودگاه بین المللی بوستون لوگان در اعتراض به بازداشت و ابطال ویزای معتبر یک دانشجوی ایرانی گرد هم آمدند.

دانشجوی ایرانی 2 سال در آمریکا ساکن بود. به گفته چرچ، او از طریق خانواده این دانشجو در جریان بازداشت وی قرار گرفته است اما ماموران مربوطه اجازه نداده‌اند که با وی صحبت کند.

این اقدام دولت آمریکا نخستین باری نیست که علیه دانشجویان ایرانی رخ می دهد و چندی پیش هم ویزای حدود 20 دانشجوی ایرانی را بدون هیچ توضیحی باطل کرده بود. ماموران فرودگاه به یکی از این دانشجویان به محض ورود به آمریکا اطلاع دادند که ویزای وی باطل است و باید با همان پرواز (ترکیش ایر) بازگردد، اما چون پرواز بازگشت دو روز دیگر بود، این دانشجو را به زندان منتقل و پس از دو روز تحقیر و توهین، از کشور اخراج کردند.

روز گذشته نیز برخی منابع خبری از بازجویی سه ساعته یکی از ایرانیان دارای گرین کارت در فرودگاه جان اف کندی نیویورک خبر دادند که علاوه بر بررسی تلفن همراه و تصویربرداری از اطلاعات موجود، نسبت به احساس وی درباره ترور سردار شهید قاسم سلیمانی هم پرسیده بودند.

اوایل ژانویه هم 60 ایرانی که به کانادا سفر کرده بودند، در زمان بازگشت به آمریکا، مورد بازجویی طولانی مدت و بازداشت قرار گرفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید