اپل از آیفون 11، آیفون آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رونمایی کرد +تصاویر

کدخبر: ۳۰۲۵۰۷
اقتصادنیوز: آیفون ۱۱ به عنوان نسخه جدید مدل XR از دوربین دوگانه و قدرتمندترین چیپست دنیای موبایل بهره می برد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، استقبال چشمگیر خریداران از آیفون XR باعث شد اپل توسعه سری دوم این محصولات را هم در دستور کار قرار دهد. همانند نسل قبل این گوشی هم از چیپستی مشابه برادران بزرگتر خود برخوردار است اما برای کاهش قیمت نهایی قید برخی ویژگی ها در آن زده شده است.

چیست به کار رفته در آیفون ۱۱ مشابه دو مدل دیگر A13 بایونیک است که بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده و اپل از آن با عنوان تراشه مجهز به سریعترین پردازنده و پردازشگر گرافیکی در دنیای موبایل نام می برد.

این گوشی به نمایشگر ۶.۱ اینچی رتینای مایع یا همان LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ مجهز شده که بریدگی فوقانی آن میزبان دوربین سلفی و Face ID است.

حفاظت از نمایشگر و پنل شیشه ای پشتی بر عهده روکشی است که در جریان رونمایی تعریف و تمجید زیادی از آن به زبان آورده شد. پوشش اولفوبیک این نمایشگر باعث کاهش لکه‌های انگشت و انعکاس نور خواهد شد. در مجموع طراحی آیفون ۱۱ با مدل سال گذشته تفاوت چندانی ندارد و بزرگترین تغییر به دوربین آن برمی گردد.

ماژول تصویربرداری برخلاف آیفون XR دوگانه بوده و از دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.8 و ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید با میدان دید ۱۲۰ درجه ای تشکیل شده. یکی از مهمترین ویژگی های این دوربین در کنار زوم اپتیکال ۲ برابری، پشتیبانی از قابلیت نایت مود است که کیفیت تصویر در محیط های کم نور را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

حین فیلمبرداری می توانید بین هریک از این دوربین ها سوییچ کنید. خروجی را هم می توان روی رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم یا 1080p با نرخ‌های متغیر از جمله ۱۲۰ فریم در ثانیه قرار داد و قابلیت های تصویربرداری اسلوموشن و تایم لپس هم به قوت خود باقی هستند.

دوربین سلفی هم ۱۲ مگاپیکسلی واید بوده و توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم را دارد. این دوربین TrueDepth قادر به ثبت تصاویر سلفی اسلوموشن است که اپل از آن با عنوان اسلوفی (Slofie) نام می برد. این شرکت با انجام بهینه سازی‌هایی کارایی Face ID را هم نسبت به نسل قبل بهبود بخشیده است.

به گفته کمپانی سازنده شارژدهی باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی نسبت به نسل قبل بیشتر خواهد بود. از دیگر ویژگی های آیفون ۱۱ باید به پشتیبانی از صدای دالبی اتموس و استاندارد مقاومت IP68 اشاره کرد که به معنی ایستادگی در برابر نفوذ آب تا عمق ۲ متری است.

رنگ های متنوع مدل قبلی هم بازخوردهای مثبتی به همراه داشته و از اینرو کمپانی کوپرتینویی آیفون ۱۱ را در رنگ های بنفش، سفید، سبز، زرد، مشکی و قرمز عرضه خواهد کرد.

اپل برای جلب خریداران بیشتر قیمت ۶۹۹ دلاری را برای آیفون ۱۱ در نظر گرفته که ۵۰ دلار از آیفون XR در سال گذشته کمتر است. پیش فروش آیفون ۱۱ از ۳ روز دیگر شروع شده و از ۲۹ شهریور هم به دست خریداران خواهد رسید.

 

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس با دوربین سه‌گانه معرفی شدند

با پایان انتظارات، اپل در آمفی تئاتر استیو جابز روی صحنه رفت تا در کنار آیپد 10.2 اینچی و اپل واچ سری 5 از مهمترین محصول سخت افزاری خود رونمایی کند. آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس پرچمداران جدید اپل هستند که در کنار آیفون 11 معرفی شده اند.

مهمترین تغییری که در ظاهر آیفون 11 پرو و مدل مکس در مقایسه با آیفون های 2018 به چشم می خورد طراحی خاص ماژول های دوربین است که ظرافت گوشی را زیر سوال برده. به گفته تیم کوک آیفون 11 پرو برای مشتریانی طراحی شده که به دنبال «پیچیده ترین فناوری» هستند.

ابعاد نمایشگر در مدل پرو 5.8 و در مدل پرو مکس 6.5 اینچ است. اپل نام سوپر رتینا XDR را برای نمایشگر جدید خود برگزیده و از کیفیت بالاتر آن در مقایسه با قبل می گوید. نمایشگر آیفون 11 پرو (و مدل مکس) روشنایی 1200 نیت به همراه نسبت کنتراست 2 میلیون به یک را ارائه می دهد و در مقایسه با گذشته 15 درصد کارآمد تر شده است. علاوه بر این در این دو گوشی هم شاهد بریدگی نمایشگر بزرگ هستیم.

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو و مدل مکس مشابه با آیفون 11 از چیپست A13 بایونیک با 8.5 میلیارد ترانزیستور بهره می برد که بر اساس معماری 7 نانومتری تولید شده. آن طور که اپل می گوید این چیپست به سریع ترین پردازنده و پردازشگر گرافیکی در بین تمامی گوشی های هوشمند مجهز شده و تا 20 درصد سریع تر از A12 بایونیک است. کمپانی ساکن کوپرتینو همچنین از بهبود کارایی یادگیری ماشینی در این محصولات می گوید. آیفون 11 پرو نسبت به XS تا 4 ساعت شارژدهی بالاتری دارد و آیفون 11 پرو مکس هم در مقایسه با XS Max تا 5 ساعت بیشتر دوام می آورد.

اما از برجسته ترین ویژگی های آیفون های 11 پرو و 11 پرو مکس دوربین متفاوت آن ها در مقایسه با نسل قبلی است. ماژول های دوربین آیفون های جدید شامل یک حسگر با لنز فوق عریض و زاویه دید 120 درجه، در کنار دو دوربین مشابه با قبل (نرمال و تله فوتو) است. جزئیات دوربین ها به این ترتیب هستند:

  • حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی با فاصله کانونی معادل با 26 میلی متری، گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر تصویر اپتیکال
  • حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض (زاویه دید 120 درجه)، فاصله کانونی معادل با 13 میلی متری و گشودگی دیافراگم f2.4
  • حسگر تله فوتو 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل با 52 میلی متری، گشودگی دیافراگم f2.0 و لرزشگیر تصویر اپتیکال

آیفون 11 پرو

دوربین تله فوتو به لطف گشودگی دیافراگم بهبود یافته در مقایسه با سری XS تا 40 درصد نور بیشتری جذب می کند. دوربین سلفی هم به حسگری 12 مگاپیکسلی مجهز شده و امکان ثبت ویدیوهای صحنه آهسته و نیز 4K و 60 فریم بر ثانیه را دارد.

اما تغییرات به لنز جدید محدود نبوده. اپل قابلیت های نرم افزاری دوربین را هم دستخوش تغییر کرده تا هر چه بیشتر به پرچمداران اندرویدی از جمله پیکسل های گوگل نزدیک شود. یکی از قابلیت های تازه، حالت شب (Night mode) است که نور پردازی سوژه ها در شب را بهبود می دهد. زمانی که در شب عکس برداری می کنید این قابلیت به طور خودکار فعال می شود. نمایش خلاصه اپل از این قابلیت از کارکرد عالی آن خبر می دهد، البته تا پیش از بررسی دوربین نمی توان نظر دقیقی در مورد آن داد.

آیفون 11 پرو

اپل همچنین از «Deep Fusion»، قابلیت عکس برداری محاسباتی جدید می گوید. با استفاده از این قابلیت آیفون های سری 11 پرو، 9 عکس در 3 حالت های نور دهی مختلف ثبت می کنند؛ 4 عکس با نور دهی کوتاه، 4 تای دیگر با نور دهی متوسط و یک عکس نهایی با نوردهی طولانی. در نهایت با استفاده از یاگیری ماشین تمامی این تصاویر در یک عکس نهایی ترکیب می شوند تا جزئیات به حداکثر برسد و نویزها هم تا جای ممکن کم شوند. این قابلیت از ابتدای عرضه در دسترس نخواهد بود و بعدها در یک آپدیت نرم افزاری ارائه می شود. از امکانات دیگری که اپل روی صحنه به آن اشاره کرد نسخه جدیدی از «Flimic Pro» بود که با استفاده از آن می توانید به طور همزمان با دو دوربین فیلم برداری کنید.

زاویه دید Face ID در آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس حالا در مقایسه با آیفون های سری XS افزایش یافته. علاوه بر این گوشی های سه چشم اپل از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کنند؛ شارژری که این بار خوشبختانه در جعبه گوشی ها قرار داده شده اند.

پرچمداران کوپرتینویی ها در یک رنگ مات جدید و رنگ های سبز، خاکستری، نقره ای و طلایی عرضه خواهند شد. آیفون 11 پرو قیمت پایه 999 دلار دارد و آیفون 11 پرو مکس برچسب 1099 دلاری خورده است. ظرفیت حافظه داخلی هر دو مدل، 64، 256 و 512 گیگابایت خواهد بود.

پیش سفارش این گوشی ها از جمعه این هفته 22 شهریور امکان پذیر خواهد بود و از 29 شهریور به دست خریداران اولیه خواهند رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید