10 نکته ای که مسافران بهتر است در هواپیما رعایت کنند

چه کنیم تا در هواپیما، مسافران خوبی باشیم؟

کدخبر: ۳۰۳۱۱۰
اقتصادنیوز؛ پرواز با هواپیما و در صندلی‌های معمولی آن تجربه خیلی راحتی نیست، اما اگر مسافر خوبی باشید این تجربه را برای خود و اطرافیانتان تا حد ممکن قابل‌تحمل خواهید کرد. تعدادی قانون مرسوم وجود دارد که همه مسافران خوب آن‌ها را دنبال می‌کنند و این قوانین، پرواز را به تجربه لذت‌بخش‌تری تبدیل خواهند کرد. بیشتر این قوانین را عقل سلیم می‌پذیرد و قوانینی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مسافران همراه و خدمه هواپیما را بی‌دلیل آزار ندهید.

به‌گزارش اقتصادنیوز،  اگر به‌جای آن‌که تنها به فکر خودمان باشیم به دیگر مسافران نیز فکر کنیم، هواپیما را به مکان لذت‌بخش‌تری تبدیل خواهیم کرد. در ادامه می‌خوانید که یک مسافر خوب باید چه‌ کارهایی در هواپیما انجام دهد.

کیف‌هایتان را خودتان حمل کنید

واضح است که شما هنگام سفر باید بتوانید همه کیف‌هایتان را خودتان حمل کنید. این وظیفه افراد پیرامون شما یا خدمه هواپیما نیست که کیف‌های سنگین شما را حمل کنند. زیاد وسیله برداشتن یا خرید بیش‌ از حد می‌تواند بسیار تحریک‌کننده باشد، اما اگر از سایرین بخواهید که کیف‌هایتان را برای شما حمل کنند، از نظر آن‌ها مسافر خوبی نخواهید بود. این اتفاق بیشتر زمانی پیش می‌آید که مسافران از خدمه هواپیما می‌خواهند تا چمدان‌های چرخ‌دارشان را بلند کنند و در محفظه بالای سرشان قرار دهند. اگر نمی‌توانید آن‌ها را بلند کنید، لطفاً آن‌ها را با خودتان به داخل هواپیما نیاورید.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

با نظم و ترتیب از هواپیما خارج شوید

ممکن است لحظه خروج از هواپیما کمی هیجان‌آور باشد، به‌ ویژه اگر پروازتان ساعت‌ها طول کشیده باشد. همه مسافران به یک اندازه خوشحال هستند که بالاخره می‌توانند از هواپیما بیرون بروند و پاهایشان را دراز کنند، اما این دلیل نمی‌شود که همدیگر را هل بدهند یا تنه بزنند.

آداب خروج این است که هواپیما را با رعایت نظم و ترتیب ترک کنید: از صندلی خود به صف خروج در راهروی هواپیما ملحق شوید و هر جا که لازم است به دیگران اجازه دهید که به صف وارد شوند. تنها موقعیتی که در آن عجله کردن معقول است، هنگامی است که می‌خواهید به پرواز متصل بعدی خود برسید و حتی در این موقعیت هم برای جلو رفتن از صف باید مؤدبانه درخواست کنید.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

از تمام قوانین پیروی کنید

قوانین مربوط به هواپیما وضع شده‌اند تا از آن‌ها پیروی شود. نمی‌توان هم مسافر خوبی بود و هم قوانین را نقض کرد. قوانینی هستند که اگر آن‌ها را بشکنید ایمنی سایر مسافران را نیز به خطر می‌اندازید. حتی اگر ایمنی را نیز به خطر نیندازید، کار خدمه را سخت‌تر می‌کنید زیرا آن‌ها باید برای اصلاح کارهای شما وقت بگذارند.

حتی اگر متوجه نمی‌شوید که چرا برای کار خاصی، قانون خاصی گذاشته شده است، باز هم بهترین کار این است از خط‌مشی‌هایی که خدمه تعیین کرده‌اند پیروی کنید. تبعیت از تمام قوانین باعث می‌شود پرواز برای همه آسان‌تر و بی‌دغدغه‌تر گردد.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

دسته صندلی را به کسی که در صندلی میانی نشسته است بدهید

هیچ‌کس دوست ندارد روی صندلی وسط بنشیند. تنها امتیازی که می‌توان برای مسافر بدشانسی که وسط افتاده است قائل شد این است که بگذاریم هر دو دسته صندلی برای او باشد. کسی که در صندلی کنار راهرو نشسته است افزون بر آن‌که یک دسته صندلی فقط برای خود او هست و جای پای بیشتری دارد، به سرویس‌های بهداشتی نیز دسترسی راحت‌تری دارد.

کسی هم که در صندلی کنار پنجره می‌نشیند علاوه بر دسته صندلی‌ای که مختص خودش است، می‌تواند به پنجره نیز تکیه بدهد و همچنین حریم شخصی بیشتری دارد. تنها امتیازی که صندلی وسط می‌تواند داشته باشد این است که هر دو دسته صندلی را به او بدهیم.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

از قرار دادن پایتان نزدیک به سایر افراد خودداری کنید

خیلی‌ها در مورد پا بسیار حساس هستند. حتی اگر عادت دارید که با پای برهنه قدم بزنید، به خاطر داشته باشید که شاید سایر مسافران دوست نداشته باشند که به پاهایتان نگاه کنند یا به آن‌ها نزدیک شوند. این یعنی گذاشتن پایتان نزدیک به‌جایی که دیگران نشسته‌اند، واقعاً کار ناشایستی است.

شاید در پروازهای طولانی بخواهید کفش‌هایتان را درآورید، در این صورت بهتر است جوراب ساق بلند یا کفش راحتی به پا کنید. به‌خصوص هنگامی‌که در طول پرواز می‌خواهید به سرویس بهداشتی بروید، این مورد را به یاد داشته باشید.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

سعی کنید کیف خود را در نزدیک‌ترین محفظه بالاسری‌تان قرار دهید

شاید در این مورد حق انتخاب چندانی نداشته باشید، زیرا ممکن است از آخرین مسافرانی باشید که سوار هواپیما می‌شوند. اما اگر حق انتخاب دارید، بهتر است که کیفتان را در نزدیک‌ترین محفظه بالاسری‌تان قرار دهید و در حالت ایده‌ئال در محفظه‌ای که دقیقاً بالای سر شماست بگذارید.

هنگامی‌که افراد از محفظه‌هایی به‌جز محفظه بالاسری خودشان استفاده می‌کنند، باعث می‌شوند تا زنجیره‌ای از ناهماهنگی به وجود آید و در هواپیما هرج‌ومرج ایجاد شود. اگر کیف‌های شما درون محفظه مسافر دیگری قرار داشته باشند، آن‌ها نیز مجبور می‌شوند که کیفشان را در محفظه بالاسری شخص دیگری بگذارند و این زنجیره به همین صورت ادامه پیدا می‌کند.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

فقط زمانی که مجبور هستید صندلی‌تان را خم کنید

درباره مسئله خم کردن صندلی، بین مسافران اختلاف‌نظرها و بحث‌وجدل‌های بسیاری وجود دارد. بسیاری با قاطعیت تمام می‌گویند که این کار باید ممنوع اعلام شود. عده‌ای هم می‌گویند که در پروازهای کوتاه باید این کار را ممنوع کرد. ما فکر می‌کنیم بهتر است تنها زمانی صندلی خود را خم کنید که مجبور هستید.

به‌بیان‌دیگر، اگر شخص روبرویی شما صندلی‌اش را خم کرده باشد، شما هم نمی‌توانید نشستن در یک فضای محدود را تحمل کنید و صندلی‌تان را خم خواهید کرد. هنگامی‌که صندلی خود را خم می‌کنید، از قبل به شخص پشت سرتان هشدار بدهید تا آماده باشد.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

به سیگنال‌هایی که مسافران پیرامون شما می‌فرستند توجه کنید

برخی مسافران قسم می‌خورند که بهترین دوستانشان را برای نخستین بار در هواپیما دیده‌اند. درباره صحبت کردن با کسی که کنار شما نشسته است باید بگوییم که بهترین کار این است که به سیگنال‌های رفتاری آن‌ها توجه کنید. درست است که گپ زدن با یک مسافر خوش‌برخورد سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد و متوجه گذر زمان نخواهید شد، اما بی‌ادبی است اگر کسی را که دوست ندارد در طول پرواز صحبت کند به حرف بگیریم.

بیشتر افراد اگر نخواهند با کسی صحبت کنند این را با رفتار خود نشان می‌دهند و هدفون روی گوششان می‌گذارند یا خودشان را به خواب می‌زنند. پیش از آن‌که مکالمه‌تان را ادامه دهید، به نشانه‌های رفتاری سایر افراد توجه کنید.

 

Via-Travel-Leisure-4.jpg

 

بهداشت فردی‌تان را به بهترین نحو ممکن رعایت کنید

اگر فوبیای آلودگی و کثیفی دارید، پروازهای شلوغ مانند کابوس برای شما ترسناک خواهند بود. در حالی‌ که شاید شما شخصاً با آوردن دستمال مرطوب و رعایت بهداشت فردی به بهترین نحو به بهبود این وضعیت کمک کنید، اما روبرو شدن با مسافران همراهتان‌ که شاید در این مورد با شما همفکر نباشند، بسیار دشوار است.

برای آنکه بتوانید یک مسافر خوب باشید، از رعایت بهداشت فردی‌تان به بهترین نحو ممکن اطمینان حاصل کنید. این یعنی بهتر است پیش از حرکت به‌سوی فرودگاه دوش بگیرید و برای اطمینان از دئودرانت نیز استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که احتمالاً افراد پیرامون شما عطرهای ملایم را به عطرهایی که بوی تندی دارند ترجیح می‌دهند.

 

10 کاری که افراد باید در هواپیما انجام دهند (تا بتوانند مسافران خوبی باشند)

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید