10 نمونه از خرافاتی که هنوز در میان مردم کشورهای پیشرفته وجود دارد+تصاویر

کدخبر: ۳۰۳۱۲۴
اقتصادنیوز؛ دانستن اعتقادات و خرافات یک کشور، بسیاری از کارها را می‌تواند در حین سفر آسان‌تر کند. در فرهنگ‌هایی که برخی اعداد، تاریخ‌ها و حیوانات شوم هستند، دانستن آن‌ها شما را از خجالت‌زده شدن در میان مردمان آن کشور حفظ می‌کند.

خرافات زیادی هستند که در سراسر جهان شناخته‌ شده‌اند اما از برخی دیگر به‌ندرت خبر داریم و فقط در داخل همان کشور مرسوم هستند. برخی از این خرافات نیز باهم تداخل دارند، مثلاً چیزی که در یک کشور خوش‌یمن است شاید در کشور دیگری کاملاً معنای برعکس داشته باشد. بنابراین قبل از سفر با این خرافات آشنا شوید.

  1. ژاپن: از برخی عددهای خاص پرهیز کنید

قبل از سفر کردن به ژاپن باید بدانید که برخی عددها در این کشور بسیار شوم هستند. مثلاً تلفظ عدد چهار به معنای "مرگ" است. مجله بابل دلیل این مسئله را این‌گونه بیان می‌کند: «هیچ‌گاه نباید به یک ژاپنی هدیه‌ای متشکل از 4 چیز بدهید. هتل‌ها نیز طبقه چهارم ندارند.»

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید

عدد نه نیز یک تابو است، زیرا تلفظ آن به معنای "رنجیدن" است. تا می‌توانید در استفاده از این اعداد پرهیز کنید.

  1. آلمان: زود برای کسی آرزوی تولدی خوش نکنید

شاید فکر کنید که تبریک گفتن تولد به یک شخص تا قبل از تولدش کار اشتباهی نباشد، اما آلمانی‌ها فکر می‌کنند که این کار بدشانسی می‌آورد، پس تا قبل از نیمه‌شب روز تولدشان به آن‌ها تولدشان را تبریک نگویید.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید

این خرافه به دوره اعتقادات مسیحیان درباره شیاطین بازمی‌گردد. گفته می‌شد اگر شیاطین آرزوهای ما را بشنوند، تمام تلاششان را خواهند کرد که تا قبل از رسیدن روز تولد، فرد به آرزوهایش نرسد.

  1. اسپانیا: سیزدهمین سه‌شنبه

جمعه سیزدهم در کشورهای غربی به‌عنوان شوم‌ترین روز شناخته می‌شود اما در اسپانیا و کشورهای  اسپانیایی‌زبان سه‌شنبه سیزدهم شوم است. این خرافه به زمانی بازمی‌گردد که شهر کانستنتینوپل در چهارمین دوره جنگ صلیبی در روز سه‌شنبه سقوط کرد. کلمه سه‌شنبه در زبان فرانسوی" مارتز" معنی می‌شود، که ریشه در کلمه مارس دارد که خدای جنگ در رم است. از این رو بسیاری از مردم این روز را مقارن با خونریزی و خشونت می‌دانند.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
  1. سوئد: بهتر است که عنکبوت‌ها را نکشید

اولین رویارویی شما با یک عنکبوت کشتن آن با یک لنگه‌کفش است یا اینکه ممکن است به دنبال یک اسپری حشره‌کش بگردید و روی آن خالی کنید. هریک از این کارها در سوئد ممنوع است، زیرا معتقدند این کار باعث بدشانسی می‌شود.

درحالی‌که کشتن این حشره هشت پا پایان دنیا نیست، اما سوئدی‌ها معتقدند که این کار باعث بارش باران در روز بعدی می‌شود. گفته می‌شود که عنکبوت‌ها مرکبات را دوست ندارند، بنابراین اگرچند قطره روغن مرکبات در اطراف اتاق بریزید، می‌توانید آن‌ها را از خود دور کنید.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
  1. کره جنوبی: کلاغ‌ها بدشانسی می‌آورند

در بسیاری از فرهنگ‌ها پرنده‌های سیاه شوم هستند. مردم کره جنوبی معتقدند که کلاغ نه‌ تنها باعث بدشانسی می‌شود بلکه علامت نزدیک شدن مرگ است. کلاغ‌ها به خانواده‌ای از پرندگان تعلق دارند که 9 گونه آن در کره دیده می‌شود. بهتر است امیدوار باشید که در حین سفر خود با یکی از آن‌ها مواجه نشوید.

در سایر قسمت‌های دنیا، زاغ‌ها نشانه بداقبالی هستند. در بریتانیا روبرو شدن با یک زاغ به معنای یک اتفاق بد است.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
  1. برزیل: هیچ‌وقت کیف پولتان را روی زمین نگذارید

در برزیل اگر به هر دلیلی کیف پولتان را روی زمین بگذارید، متوجه نگاه‌های عجیب محلی‌ها خواهید شد. زیرا در برزیل این کار بدشانسی می‌آورد. در حقیقت این کار باعث از دست رفتن ثروت و فقیر شدن می‌شود.

فقط برزیلی‌ها به این خرافه اعتقاد ندارند، در کشورهای دیگر آمریکای جنوبی نیز مردم چنین اعتقادی دارند.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
  1. روسیه: سوت زدن در داخل خانه باعث ایجاد مشکلات مالی می‌شود

در سراسر روسیه اعتقادات مختلفی درباره چیزهایی وجود دارد که مردم را فقیر می‌کند. درحالی‌که زمین گذاشتن کیف پول در این کشور مانعی ندارد، اما سوت زدن در داخل خانه اصلاً منطقی نیست. سوت زدن در داخل خانه‌ یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد مشکلات مالی است.

در نروژ نیز معتقدند که سوت زدن باعث بدشانسی می‌شود. هرچند شما را نصیحت خواهند کرد که در مقابل آفتاب سوت نزنید، زیرا باعث بارندگی می‌شود.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
  1. هند: کوتاه کردن ناخن در شب بدشانسی می‌آورد

هند سرزمینی مملو از سنت‌ها و خرافاتی است که قدمت آن‌ها به چند صد سال قبل بازمی‌گردد. اگر به هند سفر کردید، ناخن‌های خود را شنبه‌ شب کوتاه نکنید. هندی‌ها معتقدند که این کار واقعاً بدشانسی می‌آورد. حتی اگر ناخن‌هایتان در حال شکستن است بهتر است تا یکشنبه صبر کنید.

این اعتقاد در ژاپن نیز وجود دارد، اما آن‌ها مشکلی با کوتاه کردن ناخن در شنبه ندارند، بلکه نباید ناخن‌ها را در شب کوتاه کرد. پس همیشه وقتی هوا روشن است ناخن‌های خود را کوتاه کنید.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
  1. مجارستان: لبه میز ننشینید

هر کشوری درباره میز شام خرافات مخصوص به خود را دارد. در هنگام سفر به مجارستان، از شما خواسته می‌شود که لبه میز ننشینید، زیرا باعث بدشانسی می‌شود. در صورت انجام آن 7 سال بدشانسی به سراغتان می‌آید.

طبق افسانه‌ها اگر لبه یک میز بنشینید هرگز ازدواج نخواهید کرد. البته افراد زیادی در خارج از مجارستان هستند که اصلاً اهمیتی به این بداقبالی نمی‌دهند.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
  1. فرانسه: گربه‌های کالیکو گربه‌های بدیمنی هستند

قرن‌هاست که گربه‌های سیاه با خرافات گره‌ خورده‌اند. برخی معتقدند که این گربه‌ها با جادوگران در ارتباط‌اند و برخی دیگر ارتباط آن‌ها با شیاطین را تصدیق می‌کنند. در بسیاری از فرهنگ‌ها، رد شدن گربه سیاه از روبروی شما نشانه بسیار بدی خواهد بود.

در منطقه نروژی فرانسه، گربه‌های کالیکو بدیمن هستند. این گربه‌ها در فرهنگ‌های دیگر نشانه خوش‌شانسی هستند، مثلاً در آمریکا آن‌ها را گربه‌های پول صدا می‌کنند.

10 نمونه از خرافات بین‌المللی که قبل از سفر باید بدانید
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید