ثروتمندترین فرد جهان را بهتر بشناسید

کدخبر: ۳۱۳۶۰۵
اقتصاد نیوز: بیل گیتس اخیرا موفق شده است جای جف بزوس را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان بگیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بیل گیتس ۶۴ ساله با ۱۱۰ میلیارد دلار ثروت در حال حاضر ثروتمندترین فرد واشنگتن، آمریکا و جهان است. بنیان‌گذار و  مدیرعامل مایکروسافت با وجود بخشیدن بخشی زیادی از ثروت خود در راستای امور خیریه کماکان فرد بسیار ثروتمندی باقی مانده است. در ادامه با حقایقی جالب از زندگی وی آشنا می‌شوید.

میزان افزایش ثروت

به لطف عملکرد موفق مایکروسافت در ماه های اخیر به ویژه پس از امضای یک قرارداد بزرگ با وزارت دفاع آمریکا، ثروت گیتس با سرعت بسیار زیادی افزایش یافته به گونه‌ای که او اکنون ۱۰.۵ میلیارد دلار بیشتر از سال قبل و ۲۵ میلیارد دلار بیش‌تر از پنج سال پیش ثروت در اختیار دارد.

دارایی‌های گیتس

اگر بیل گیتس روزی یک میلیون دلار پول خرج کند، ۲۴۵ سال طول خواهد کشید تا ثروت وی به پایان برسد! گیتس دارایی‌های متنوع و لوکس زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به یک جت شخصی ۴۰ میلیون دلاری بمباردیه و یک قایق تفریحی بسیار لوکس پنج میلیون دلاری اشاره کرد. او هم چنین املاک زیادی را در نقاط مختلف خریداری کرده به گونه ای که فقط ۱۵۵ میلیون دلار ملک در واشنگتن دارد.

سرمایه‌گذاری‌های گیتس

بیل گیتس علاوه بر فعالیت اصلی خود در مایکروسافت، سرمایه گذاری های زیاد دیگری نیز در حوزه های مختلف انجام داده است. صندوق سرمایه گذاری " برک ترو" که وی با سرمایه اولیه یک میلیارد دلار تاسیس کرد از جمله این اقدامات بوده است.

فعالیت‌های خیریه

گیتس و همسرش یک بنیاد خیریه تاسیس کرده اند که بیشتر روی فقرزدایی متمرکز است. آن ها در یک مورد تنها دو میلیارد دلار از ثروت خود را برای اجرای پروژه‌های مقابله با مالاریا اهدا کردند. آن ها همچنین ۲.۵ میلیارد دلار از ثروت خود را وقف هزینه‌های لازم تولید و تزریق واکسن به کودکان ساکن در کشورهای کمتر توسعه یافته کرده اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید