ارزش برند هوآوی در رده‌بندی‌های جهانی رشد کرد

کدخبر: ۳۴۷۴۹۸
با نیروی محرکه‌ای قدرتمند برای دستیابی به نوآوری‌هایی بیشتر، هوآوی موفق به حضور در بین ۵۰ برند برتر دنیا برای پنجمین سال متوالی شده است.
ارزش برند هوآوی در رده‌بندی‌های جهانی رشد کرد

ایجاد ارزش برای مشتری و خلق مستمر نوآوری، وظیفه و خواسته شرکت هوآوی است. انتخاب این هدف و تلاش برای دستیابی به آن، در جایگاه این برند بین رقبای جهانی خود تاثیر به سزایی داشته است. در آخرین گزارشی که از ۱۰۰ برند محبوب و معتبر دنیا توسط موسسه WPP and kantar ارائه شده، هوآوی موفق به کسب رتبه ۴۵ شده که نسبت به سال گذشته دو پله رشد را نشان می‌دهد.

همچنین در ارزش‌گذاری مالی برندها نیز برای هوآوی ارزشی معادل ۲۹.۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که ۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. سال ۲۰۲۰ پنجمین سال پیاپی حضور هوآوی در میان ۵۰ برند برتر دنیا است، که نشان از موفق بودن برنامه‌های بلند مدت و اهداف این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از پیشروترین شرکت‌های دنیای فناوری دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده، ارزش تمام برندهای برتر این لیست افزایش ۵.۹ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده‌اند. شرکت‌های فعال در حوزه فناوری برای ۱۵ سال پیاپی، بیشترین سهم در میان شرکت‌های حاضر در این لیست را دارند و حدود ۳۷ درصد کل شرکت‌ها را شامل می‌شوند. رشد شرکت‌های چینی نیز بسیار خوب بوده به طوری که در حال حاضر ۱۷ شرکت چینی در این لیست ۱۰۰ تایی حضور دارند. از این ۱۷ شرکت ۵ شرکت در میان ۲۰ شرکت با بالاترین میزان رشد قرار دارند که در تحقیقی جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بررسی علل موفقیت

هوآوی بر اساس استراتژی سال گذشته خود، گسترش و ایجاد فراوانی برای محصولات خود در بازار داخلی چین و همچنین بازارهای بین‌المللی را در دستور کار قرار داد. به همین جهت محصولات متفاوتی در سال گذشته معرفی شدند. در  رویدادی در ماه فوریه، سری محصولات جدید هوآوی از جمله گوشی نسل پنج تاشو Huawei Mate Xs، تبلت Huawei MatePad Pro ۵G و پلتفرم نرم‌افزاری اختصاصی App Gallery معرفی شدند.

همچنین در همین رویداد از قابلیت زندگی فراگیر هوشمند هوآوی رونمایی شد که در آن هوش‌مصنوعی در انجام بسیاری از امور به کمک انسان‌ها خواهد آمد. در رویداد بعدی، هوآوی از گوشی‌جدید سری P خود رونمایی کرد که تعریف جدیدی از کیفیت در عکاسی با گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد.

هوواوی1

بخشی از تحقیق یاد شده مبتنی بر یافته‌های به دست آمده از گزارش‌های فصلی موسسه IDC است. این موسسه تمام دستگاه‌های موبایل موجود در جهان را به کمک فناوری ردیاب بررسی کرده و داده‌های خود را در اختیار عموم قرار می‌دهد. بر اساس مطالعات این مرکز، در حال حاضر 17.8 درصد گوشی‌های دنیا توسط هوآوی ساخته شده که این مهم جایگاه دومی هوآوی در بین بزرگترین تولید کنندگان گوشی هوشمند در دنیا را تثبیت می‌کند.

در بخش گجت‌های پوشیدنی نیز هواوی رشد 62.2 درصدی نسبت به پارسال را تجربه کرده. در بخش تبلت 12 درصد بازار جهانی در اختیار هوآوی است که آن را تبدیل به سومین برند برتر این حوزه می‌کند. در بخش لپ‌تاپ نیز هوآوی رشد عالی 120 درصدی در فروش را داشته است. غیر از تمام این موارد، هوآوی به صورت سنتی یکی از 5 تولیدکننده برتر تجهیزات مخابراتی و وای فای دنیا به حساب می‌آید.

نوآوری

بر اساس تحقیقی دیگر که توسط موسسه مشاوره بوستون BCG برای تعیین نوآورترین شرکت‌های دنیا به صورت سالانه صورت می‌گیرد، هوآوی به عنوان ششمین شرکت خلاق دنیا معرفی شده است. بر اساس تحقیقات این شرکت در بازه زمانی آگوست تا اکتبر 2019 این شرکت با 42 پله صعود به این جایگاه دست پیدا کرده است. از المان‌های تاثیرگذار در این تحقیق می‌توان به میزان نفوذ در بعد جهانی، نقدهای منتشر شده توسط متخصصین و میزان ارزش آفرینی هر برند اشاره کرد.

جدیدترین حیطه نوآوری که هوآوی در آن وارد شده، ساخت و توسعه نرم‌افزار است که با طراحی و اجرای پروژه Shining Star هوآوی دست به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در این حیطه برای تولید نرم‌افزارهای عالی و نوآورانه زده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید