انواع دستگاه بسته بندی

کدخبر: ۳۷۴۶۰۸
دستگاه میوه خشک کن معمولا از چندین سبد و یک سرپوش درست شده است. این دستگاه دارای یک المنت حرارتی و فن مخصوص است که با استفاده از برق حرارت و گرما تولید می شود. دستگاه میوه خشک کن با کمک برق می تواند لایه های نازک میوه را به خوبی خشک کند.
انواع دستگاه بسته بندی

انواع دستگاه بسته بندی:

از انواع دستگاه های بسته بندی می توان به دستگاه میوه خشک کن،  دستگاه بسته بندی ادویه، دستگاه بسته بندی خرما، دستگاه بسته بندی ساشه، دستگاه بسته بندی شکلات، دستگاه بسته بندی پودری، دستگاه بسته بندی برنج و ... اشاره کرد.

میوه خشک کن مکعبی

دستگاه میوه خشک کن مکعبی شکل

دستگاه میوه خشک کن چیست؟

دستگاه میوه خشک کن معمولا از چندین سبد و یک سرپوش درست شده است. این دستگاه دارای یک المنت حرارتی و فن مخصوص است که با استفاده از برق حرارت و گرما تولید می شود. دستگاه میوه خشک کن با کمک برق می تواند لایه های نازک میوه را به خوبی خشک کند. گرمایی که از طریق برق به المنت ها داده می شود می تواند به طور کاملا یکدست و یکنواخت میوه ها را خشک کند.

اساس کار دستگاه میوه خشک کن از بین بردن آب میان بافتی میوه ها است. قطعات میوه بدون اینکه بپزند آب ما بین بافت های خود را از دست داده و به آرامی خشک می شوند. در این صورت احتمال خرابی میوه های خشک به صفر می رسد چون رطوبتی در میوه ها باقی نمی ماند که کپک بزند یا فاسد شود.

میوه خشک کن استوانه ای

دستگاه میوه خشک کن استوانه ای شکل

یکی از بهترین خاصیت های دستگاه میوه خشک کن این است که مانع فساد و از بین رفتن میوه های اضافی می شود. با خشک کردن میوه ها می توان تنوع میوه ها را در انواع فصول سال داشت و هر موقع که هوس خوردن میوه به سرمان زد به سراغ همان میوه ولی از نوع خشکش برویم و از خوردن آن لذت ببریم.

خشک کردن میوه ها توسط دستگاه میوه خشک کن موجب می شود میوه های مفید را بتوانیم به شکل چیپس در آوریم و کودکان از خوردن یک چیپس قوی و با ارزش لذت ببرند. در مقایسه با چیپس های موجود در بازار که ارزش غذایی چندانی ندارند چیپس های میوه ای بسیار مغذی و با ارزشند.

باید بدانید دستگاه میوه خشک کن  ویتامین ها و مواد مغذی میوه ها را از بین نمی برد. ممکن است افرادی باشند که نمی توانند میوه زیادی بخورند اما با خشک شدن میوه ها از خوردن آن لذت بیشتری می برند. به این افراد توصیه می شود که دستگاه میوه خشک کن بخرند.

بسته بندی ادویه

دستگاه بسته بندی ادویه و حبوبات

دستگاه بسته بندی خانگی:

دستگاه بسته بندی خانگی فواید بسیاری دارد. چون نیازی به دادن اجاره برای محل نگهداری نداشته و در منزل قرار می گیرد. از طرفی دیگر زمانی را برای گذراندن در  مسیر کار هدر نمی رود. این بسته بندی به گونه ای انجام می گیرد که سایز کوچکی داشته باشد و فضای زیادی را اشغال نکند.

بسته بندی های خانگی می تواند شامل بسته بندی آجیل، حبوبات، خشکبار، زعفران، پسته، نان و ... باشد.

دستگاه بسته بندی ادویه:

برای یک بسته بندی خوب و مناسب ادویه باید از یک دستگاه بسته بندی مخصوص ادویه کمک گرفت. از آنجا که نه تنها در کشور ما ایران بلکه در سراسر دنیا از ادویه جات بسیاری استفاده می شود طراحی و بسته بندی مناسب ادویه جات اهمیت بسیاری پیدا می کند.

یک بسته بندی تمیز و بی منفذ بسته های ادویه موجب می شود که عطر و بوی ادویه همواره حفظ شود و رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشد. دستگاه های تولید ادویه ابتدا ادویه را آسیاب می کنند آنگاه با بسته بندی مکانیزه و بهداشتی عمل بسته بندی انجام می گیرد.

در کشور عزیزمان ایران  روش بسته بندی خرما به صورت سنتی است. خرما ارزش غذایی و اقتصادی زیادی دارد و با صادرات آن به کشورهای خارجی به اقتصاد کشور کمک زیادی می کند. ایران کشوری است که شرایط مساعد را برای رشد و نمو خرما دارد. 

خرما سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. ایران خرمای مرغوبی را دارد اما در رابطه با بسته بندی خوب و استاندارد جایگاه خوبی را نداشته و به همین دلیل در رقابت با خرماهای جهانی قرار نگرفته است.

در روش های بسته بندی صنعتی خرما ابتدا خرما به کارخانه می رود و پس از تعیین وزن در سکوهای مخصوص خرما قرار می گیرد. لازم به ذکر است که افراد ناظر باید به خوبی نظارت داشته باشند تا از موقع برداشت خرما تا بارگیری و وزن کردن خرما تعویقی نباشد و خرما  دچار افت کیفیت شود.

خوشبختانه امروزه از روش های صنعتی و مدرن بسته بندی خرما بیشتر استفاده می شود.

اگر ضایعات خرما از 2 درصد کمتر باشد وارد اتاق های مخصوص شده و در جعبه های بهداشتی و تمیزی قرار می گیرند و با گاز متیل بروماید کاملا ضدعفونی و تمیز می شوند. سپس خرما وارد مرحله ی شستشو می شود. در این مرحله از دستگاه شستشو خرما کمک گرفته می شود. در این دستگاه  خرما شستشو شده و  با ریل های مخصوصی به قسمت خشک کن می روند تا آب اضافی آن ها گرفته شود و خرمای مرغوب و تمیزی به عمل بیاید.

وقتی خرما از مرحله ی خشک شدن عبور کرد به مرحله ی درجه بندی و نظارت وارد شده یعنی خرماهایی که کیفیت و ظاهر خوبی ندارند جداسازی می شوند. با استفاده از دستگاه بسته بندی خرما می توان خرما را سلفون پیچی کرده و در جعبه های مخصوص با وزن های مختلف بسته بندی کرد.

تفت آجیل

دستگاه تفت آجیل

دستگاه تفت آجیل و خشکبار:

دستگاه تفت آجیل  مانند دستگاه میوه خشک کن، همه نوع خشکبار و آجیل را به خوبی خشک و قابل استفاده می کند. هر دو دستگاه موجب می شوند آب درون محصول کاملا تبخیر شود.

این دستگاه نه تنها در مصرف زمان صرفه جویی می کند بلکه به حفظ طعم و کیفیت محصول نیز کمک زیادی می کند. پسته، بادام هندی، تخمه، بادام زمینی، کنجد و ... با کمی تفت دادن طعم بسیار بهتری به خود می گیرند. مکانیزم یک دستگاه تفت آجیل بسیار عالی است.

این دستگاه ها دارای مخزن هایی با ظرفیت های متفاوت اند و برای مشتریان گزینه های متفاوتی را ارائه می دهد. مخزن یک دستگاه تفت آجیل دارای ماردون هایی است که به کف مخزن متصل است و در هنگام کار موجب می شود که آجیل به سمت مخزن داخل هل داده شوند و به خوبی قاطی شده و کاملا خشک گردند.

دستگاه  بسته بندی شکلات:

 دستگاه بسته بندی شکلات، شیرینی و شکلات ها را  به گونه ای بسته بندی می کند که از فساد و آلودگی آن ها به خوبی جلوگیری کند و مانع جذب رطوبت و بو از فضای بیرون به داخل شکلات  شود. این بسته بندی یک بسته بندی حساسی است چون محصول مورد نظر ابعاد کوچکی دارد و باید ظاهر زیبایی داشته باشد تا برای پذیرایی در مقابل مناسب باشد. بسته بندی شکلات باید کاملا بهداشتی و تمیز باشد چون کودکان بسیاری در روز شکلات می خورند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید