شرایط و روش‌های مهاجرت به آلمان + ساده ترین روش مهاجرت برای ایرانیان

کدخبر: ۵۰۳۷۳۴
آلمان از آن کشورهایی است که اکثریت افرادی که قصد مهاجرت دارند، به آن فکر کرده‌اند.
شرایط و روش‌های مهاجرت به آلمان + ساده ترین روش مهاجرت برای ایرانیان

 به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به روش‌های مهاجرت به آلمان بپردازیم. آلمان یک کشور صنعتی با ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی نسبتا بالا است، شاید به همین دلیل است که افراد زیادی از سرتاسر دنیا تمایل دارند به آلمان مهاجرت کنند. در ادامه در مورد کشور آلمان و روش‌های مهاجرت به آلمان برای ایرانیان با شما صحبت خواهیم کرد.

بررسی کشور آلمان برای مهاجرت

کشور آلمان یک کشور با جمعیت حدود 81 میلیون نفر با مرکزیت برلین است. شهرهای بزرگ این کشور شامل برلین، هامبورگ، بایرن، فرانکفورت و هسن هستند. هامبورگ یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای آلمان است که بیشتر مهاجرین تمایل دارند در آن اقامت داشته باشند. زبان رسمی آلمان، آلمانی است که به دو گویش آلمانی بالا و آلمانی پایین تقسیم می‌شود. اگر بخواهید در مورد دین و مذهب مردم آلمان بدانید باید گفت که اکثریت آلمانی‌های مسیحی پروتستان هستند اما دیگر مذاهب مثل یهودیت، بودائیسم، مسلمان و ... نیز در آن دیده می‌شود.

درست است که آلمان یک کشور صنعتی است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که جاذبه‌های گردشگری و طبیعت زیبا نداشته باشد. این موضوع را به یاد داشته باشید که آلمان تقریبا در وسط اروپا است به همین دلیل دارای یک آب و هوای خوب و طبیعت بسیار حیرت‌انگیز و جذاب است. این جاذبه‌های گردشگری هر سال تعداد زیادی از گردشگران از سرتاسر دنیا را به سمت آلمان سوق می‌دهد.

کسانی که قصد مهاجرت به آلمان دارند دوست دارند در مورد خصوصیات اخلاقی آلمانی‌ها بیشتر بدانند. آلمانی‌ها مردمی منظم، کمال‌گرا و خونسرد هستند که قانون‌مداری آن‌ها بسیار مشهور است. همچنین باورهای فرهنگی و اعتقادی آلمانی‌ها باعث شده که آن‌ها تمایل زیادی به برگزاری انواع مراسم و جشن‌های مختلف ملی و دینی داشته باشند.

اگر دوست دارید بدانید که چرا افراد زیادی تمایل دارند به آلمان مهاجرت کنند، باید بدانید که آلمان یک کشور مدرن و صنعتی در قلب اروپاست که حتی مقصد مهاجرت تعداد زیادی از اروپاییان است. همچنین این کشور جمعیت نسبتا پیری دارد که به همین دلیل با کمبود نیروی کار رو به رو است، به همین جهت تمایل به پذیرش نیروی جوان به خصوص تحصیل کرده و متخصص دارد.

روش‌های مهاجرت به آلمان

آلمان

بعد از اینکه در مورد کشور آلمان و خصوصیات مربوط به آن با شما صحبت کردیم، حالا نوبت به آن رسیده تا در مورد روش‌های مهاجرت به آلمان با شما صحبت کنیم.

برای مهاجرت به آلمان روش‌های زیادی وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت با سرمایه‌گذاری و .... اشاره کرد.

اینکه شما بهتر است از کدام روش مهاجرتی استفاده کنید کاملا به هدف و قصد شما از مهاجرت بستگی دارد. در واقع هیچ کدام از این روش‌ها نسبت به دیگری برتری ندارند و هرکس باید با توجه به نیاز و هدف خودش یکی ازآن‌ها را انتخاب کند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی یکی از رایج‌ترین انواع مهاجرت به کشورهای مختلف به خصوص آلمان است. تحصیل در آلمان یا رایگان و یا با هزینه‌ی نسبتا پایین است. به همین دلیل اگر قصد دارید در یکی از کشورهای پیشرفته‌ی اروپایی به تحصیل بپردازید، آلمان مقصد خوبی برای شما است.

در مقطع کارشناسی، معمولا زبان مورد استفاده در دانشگاه‌های آلمان، آلمانی است. اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه‌هایی وجود دارند که تدریس آن‌ها به زبان انگلیسی است. هم برای زبان آلمانی و هم انگلیسی باید مدرک معتبر که نشان دهنده‌ی تسلط شما باشد را ارائه کنید. 

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان یکی از پرمخاطب‌ترین مقاطع تحصیلی برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنید باید در دانشگاه‌های دولتی آلمان که تدریس به زبان آلمانی است، پذیرش شوید. پس باید زبان آلمانی بلد باشید.

مهاجرت کاری به آلمان

این نوع مهاجرت برای آلمان بسیار پرطرفدار است. از آنجایی که آلمان یک کشور نسبتا مسن است، با کمبود نیروی کار رو به رو است، به همین دلیل است که از مهاجرینی که قصد دارند با هدف کار به آلمان مهاجرت کنند استقبال می‌کند. البته واضح است که کشور آلمان تمایل دارد از نیروی کار متخصص و تحصیلکرده استفاده کند به همین دلیل است که مهاجرت کاری افراد متخصص و تحصیلکرده برای آلمان راحت‌تر انجام می‌شود.

بهترین روش مهاجرت برای ایرانیان

آمار نشان می‌دهد که آلمان یک مقصد مناسب برای مهاجرت ایرانی‌ها محسوب می‌شود. پایین بودن هزینه‌ی تحصیل در آلمان، نیاز زیاد به نیروی کار، بالا بودن رفاه اجتماعی، آب و هوای خوب و معتدل و کلی ویژگی دیگر باعث شده تا آلمان به یک کشور جذاب برای مهاجرین تبدیل شود.

اینکه چه روشی برای مهاجرت شما مناسب است کاملا به ویژگی‌های شما و هدفتان از مهاجرت بستگی دارد. در واقع هیچ کدام از روش‌های مهاجرت نسبت به دیگری بهتر و برتر نیستند.  مثلا ممکن است مهاجرت تحصیلی برای یک نفر که قصد ادامه‌ی تحصیل دارد، بسیار مناسب باشد اما اگر شما در آلمان به دنبال کار می‌گردید، مهاجرت تحصیلی برای شما نمی‌تواند راهگشا باشد. همچنین چطور می‌شود در صورتی که قصدی برای ازدواج ندارید، از مهاجرت از طریق ازدواج استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت

کشور آلمان

واضح است که برای مهاجرت به هر کشوری از جمله آلمان نیاز به فراهم کردن یک سری اسناد و مدارک دارید. در ادامه این مدارک را برای شما بیان می‌کنیم تا در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان دارید، با سرعت بیشتری بتوانید این پروسه را طی کنید.

واضح است که برای هر نوع ویزایی، مدارک مورد نیاز آن را باید تهیه کرد.مثلا ترجمه مدارک تحصیلی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای ویزای تحصیلی به آن نیاز دارید در صورتی که برای ویزا از طریق تولد، نیازی به آن ندارید. برای ترجمه مدارک تحصیلی دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

این موضوع را به یاد داشته باشید ترجمه رسمی مدارک به آلمانی در هر نوعی از ویزا باید انجام شود. برای ترجمه رسمی این مدارک باید از یک دارالترجمه معتبر و باسابقه استفاده کنید تا ترجمه مدارک با مشکلی رو به رو نشود. در واقع دارالترجمه مورد نظر باید مورد تایید سفارت آلمان باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

مهم‌ترین مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی باید ارائه کنید عبارتنداز:

  • ارائه شناسنامه و دو نسخه کپی از آن

  • ارائه پاسپورتی که حداقل 6 ماه زمان داشته باشد

  • ارائه رزومه کاری

  • ارائه گواهی پایان دوره دبیرستان

  • ارائه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی

  • ارائه گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ترجمه رسمی آن‌ها

  •   مدرکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد باشد

  • ارائه مدارک کاری در گذشته (در صورتی که دارای شغل هستید)

  • ارائه مدرک زبان

  • فرم تکمیل شده مورد درخواست کشور

  • ارائه عکس رنگی پاسپورتی که جدید باشد

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید