سایپا مانعی برای واگذاری ۲۹۶ میلیارد تومانی ندارد

کدخبر: ۱۳۸۷۶۴
فرابورس با صدور اطلاعیه ایی با عنوان بسیار مهم، زمان جدید عرضه ۹۹.۹ درصدمالیبل سایپا توسط سایپا را اعلام کرد تا این غول خودرویی مانعی برای واگذاری ۲۹۶ میلیارد تومانی نداشته باشد.

در پی عدم امکان عرضه بلوک ۹۹.۹ درصد مالیبـل سـایپا توسط شرکت سایپا در روز شنبه 8 اسفند، شرکت فرابورس با صدور اطلاعیه ایی با عنوان بسیار مهم، زمان جدید این واگذاری را اعلام کرد.

براساس این گزارش، سایپا قصد داشته و دارد که این دارایی را در معامله ایی درون گروهی به شرکت زیر مجموعه یعنی مگاموتور واگذار کند تا این شرکت قادر به انجام افزایش سرمایه شود.

این عرضه درحالی به دلایلی انجام نشد که به گفته یکی از مسئولان ناشی از لزوم تکمیل مدارک بود اما یک منبع دیگر اعلام کرد عدم عرضه این بلوک به دلیل ممانعت نهاد ناظر بوده که امکان ارایه توضیحات بیشتر را ندارد.

به هر حال طبق اطلاعیه شرکت فرابورس ، سه شنبه آینده 18 اسفند 349 میلیون و 676 هزار و 303 سهم شـرکت مالیبل سایپا به قیمت پایه هر سهم 8 هزار و 491 ریال و به ارزش پایه 296 میلیارد و 910 میلیون تومان و به صورت نقد روانه میز فروش می شود.

سایپا طبق مجمع فوق العاده 14 بهمن ، از شمول ماده 141 قانون تجارت و زیاندهی خارج شده و برنامه هایی برای اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش و کاهش سرمایه 7 زیرمجموعه و فروش دو قطعه زمین و ... را در پیش گرفته است.

به گزارش بورس‌پرس، شرکت مالیبل سایپا از 26 بهمن سال گذشته و نماد معاملاتی «خلیبل» در بازار پایه فرابورس درج شده است. این شرکت وابسته به سایپا دارای سرمایه اسمی 35 میلیارد تومانی بوده از مهرماه 1344 تاسیس و از اوایل 1348 در زمینه ریخته گری و ماشین‌کاری قطعات خودرو به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید