گفت‌وگوی اقتصادنیوز با رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اتریشی‌ها به ایران می‌آیند/مطالبه فعالان اقتصادی اتریش از ایرانی‌ها چیست؟

کدخبر: ۱۴۱۶۷۸
رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال شاهد حضور یک هیات اقتصادی از اتریش در ایران باشیم و از اعزام یک هیأت ایرانی به اتریش پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.
اتریشی‌ها به ایران می‌آیند/مطالبه فعالان اقتصادی اتریش از ایرانی‌ها چیست؟

محسن جلالپور که اخیرا به همراه یک هیأت اقتصادی به اتریش سفر کرده بود، درباره این جزئیات این سفر به اقتصادنیوز اظهارکرد: در صحبتی که با رئیس اتاق بازرگانی اتریش داشتم از او خواستم تا هیات‌های تخصصی را به ایران اعزام کند و امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال شاهد حضور هیات اتریشی در ایران باشیم. همچنین پس از ماه مبارک رمضان، هیاتی از ایران آماده اعزام به اتریش خواهد شد. در مجموع در حال حاضر پنج شهر اتریش با پنج استان ما همکاری دارند که این موارد موجب ارتباط خوب ما با اتریش شده است.

او همچنین درباره زمینه‌هایی که باید برای همکاری اقتصادی ایران و اتریش فراهم شود، اظهار کرد: اتریشی‌ها برای همکاری با ایران آمادگی کامل داشتند. آنچه مورد درخواست آنها بود نیز مواردی عمومی بود که برای برقراری روابط اقتصادی با هر کشور مورد نیاز بود.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران از جمله مسائل زیربنایی، بانکی و پوشش بیمه‌ای، تسهیل در رفت و آمد، ویزا، حمل ونقل و برخی از مسائل داخلی همچون آماده‌سازی فضا برای ورود سرمایه‌گذاران اتریشی.

جلالپور سپس درباره این کشور عنوان کرد: اتریش کشوری است که در مرکز اروپا قرار دارد و می‌تواند ما را به کشورهای زیادی از اروپا وصل کند. به همین دلیل همکاری با آنها برای ما بسیار خوب است از سویی اتریش همواره کشوری بی‌طرف بوده و از پس از انقلاب تاکنون همواره برای پشتیبانی و همکاری با ایران پیشگام بوده است.

او خاطر نشان کرد: این موضوع باعث شده که روابط گرم سیاسی نیز ایجاد شود. در مذاکرات هسته‌ای نیز اتریش میزبانی بی‌طرف بود. به علاوه اتریش کشوری است که علاقه‌مند به حضور و سرمایه‌گذاری در سایر کشورهای دنیاست و آمادگی حضور در ایران را نیز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید