مشاور انجمن خودروسازان:

صنعت خودرو به افزایش 1.5 درصدی قیمت نیاز ندارد/ شورای رقابت پاسخگوی ضرر 6500 میلیارد تومانی خودروسازان باشد

کدخبر: ۱۴۴۸۹۹
مشاور انجمن خودروسازان گفت: مشکلات مالی خودروسازان آنقدر بالاست که افزایش 1.5 درصدی قیمت از سوی شورای رقابت هیچ کمکی به آنها نمی‌کند.
صنعت خودرو به افزایش 1.5 درصدی قیمت نیاز ندارد/ شورای رقابت پاسخگوی ضرر 6500 میلیارد تومانی خودروسازان باشد

داود میرخانی‌رشتی به اقتصادنیوز گفت: شورای رقابت پس از دو سال رای به افزایش 1.5 درصدی انواع خودرو در کشور داده که خودروسازان نیز آن را اعمال نکرده‌اند چرا که این رقم مشکلی از آنها حل نمی‌کند.

او افزود: شورای رقابت از بدو تاسیس تاکنون به خاطر سرکوب قیمت خودرو، زیانی 6 هزار و 500 میلیارد تومانی به خودروسازان وارد کرده و آنها هنوز آثار منفی این زیان را در صورت‌های مالی خود مشاهده می‌کنند به‌طوری‌که مجبور شده‌اند برای فرار از ورشکستگی افزایش سرمایه دهند.

مشاور انجمن خودروسازان گفت: ثابت نگه داشتن قیمت خودرو از سوی خودروسازان، اقدامی هوشمندانه است چرا که آنها نمی‌خواهند با این 1.5 درصد افزایش، خود را نزد مشتریان بدنام کنند از این رو تصمیم گرفته‌اند تا فعلا افزایش قیمتی نداشته باشند و در حاشیه بازار حرکت کنند.

او افزود: تجربه ثابت کرده که وجود نهادهای سرکوبگر قیمتی نه تنها به نفع مصرف کننده نیست بلکه در مواقعی به زیان آنهاست، از این رو بهتر است شورای رقابت به وظایف دیگر خود نظیر رقابتی کردن اقتصاد ایران بپردازد و دست از قیمت‌گذاری خودرو بردارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید