در گفت‌وگو با اقتصادنیوز مطرح شد

چه خبر از مابه‌التفاوت بازنشستگان

کدخبر: ۴۲۶۲۴۵
اقتصادنیوز :‌رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت :‌برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است که هنوز این اعتبار محقق نشده است .
چه خبر از مابه‌التفاوت بازنشستگان

علی دهقان کیا  درگفتگو با خبرنگار اقتصادنیوز با اشاره به آخرین وضعیت ما به التفاوت حقوق بازنشستگان که قرار بود با حقوق تیرماه پرداخت شود گفت:‌ پیگیری های لازم برای پرداخت ما التفاوت  حقوق فروردین بازنشستگان انجام شده و جلساتی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشته ایم ، برای تحقق این امر نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که هنوز تامین اعتبار نشده است .

وی درخصوص این که  بر اساس قولی که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داده‌اند قرار بود این مابه‌التفاوت با حقوق تیرماه بازنشستگان پرداخت شود گفت :‌قول هایی داده شده که این اعتبار را شستا تامین کند اما تاکنون محقق نشده است و نمی توان زمان دقیقی برای آن عنوان کرد .

دهقان کیا درخصوص این که احتمال دارد پرداخت ما به التقاوت ها به دولت بعدی برسد گفت :‌امیدواریم قبل از تغییر دولت این مبلغ را پرداخت گفتیم .

۴۰ درصد بازنشستگان متوسط بگیر هستند و طلبی از سازمان بابت مابه‌التفاوت برای افزایش حقوق‌ها در فروردین ماه دارند که قرار بود تیر ماه پرداخت شود .

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تهران سازمان تأمین اجتماعی مشکل مالی دارد، اگر مدیران سازمان می‌توانستند زودتر این پول را تأمین کنند به طور حتم در ماه‌های قبل مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شد. شستا که زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است و باید از سوی خود سازمان نیز اداره می‌شد، در حالی که امروز مدیریت این مجموعه به دست وزارت رفاه افتاده و دولتی شده است. هنگامی که مدیریت مجموعه‌ای دولتی باشد خیلی برای افراد تحت پوشش خود دل نمی‌سوزاند.

دهقان‌کیا ادامه داد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی وضعیت خوبی ندارد و اگر با همین وضعیت پیش برویم تا سال ۱۴۰۴ به سمت ورشکستگی می‌رود.

روز گذشته نیز مصطفی سالاری،مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، درباره زمان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی گفت : افزایشی که اول سال اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی بود و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تأمین کرده و هم برای دو سه سال آینده پیش بینی منابع را انجام دهیم.

وی افزود: باید تا پایان دولت کاری کنیم که برای سه چهار سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق‌ها تأمین شده باشد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه از آنجا که در اردیبهشت ماه اصلاحاتی انجام شد و باید مابه التفاوت بپردازیم، گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر منابع را وصول کنیم.

سالاری با تاکید بر اینکه منابع متفاوت است و حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی‌کند و مطالبات از دولت هم هست، افزود: ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته که بر اساس پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه همراه با سود سهام و درآمدهای دیگر به تأمین اجتماعی واگذار شود که امیدواریم سریع وصول شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید