تیم اقتصادی رئیسی چاق تر از تیم روحانی +فیلم

کدخبر: ۴۴۰۴۷۱
تیم اقتصادی رئیس دولت سیزدهم تقریبا تکمیل شد. در حلقه تیم اقتصادی رئیسی یک نکته مهم برجسته است؛ چاق تر شدن این تیم نسبت به تیم روحانی..
تیم اقتصادی رئیسی چاق تر از تیم روحانی +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران٬ تیم اقتصادی دولت تقریبا تکمیل شد. به غیر از رئیس کل بانک مرکزی که هنوز تعیین نشده، این ترکیب، تیم اقتصادی رئیس جمهور را تشکیل می دهد. تحت فرماندهی محمد مخبر

از فرمانده تیم شروع کنیم. شیوع کرونا بیشتر مخبر را رسانه ای کرد و به عنوان نهادی که ساخت واکسن برکت را تحت مدیریت داشت، بیشتر در معرض قرار داشت. ریاست ستاد اجرایی فرمان امام آخرین فعالیت اجرایی او پیش از معاون اولی رئیس جمهور است.

مخبر از سال ۸۶ با حکم رهبری به ریاست این نهاد منصوب شد. معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان، ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاون استانداری خوزستان از سوابق اجرایی معاون اول رئیس جهمور بوده است.

لیسانس رشته مهندسی برق ، فوق لیسانس مدیریت با گرایش سیستم ها و دکترای مدیریت و برنامه ریزی توسعه اقتصادی سوابق تحصیلی معاون اول رئیس جمهور است.

مخبر جایگزین جهانگیری شد که مقطع کارشناسی خود را در رشته فیزیک و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف گذراند. جهانگیری دارای دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران بود.

فرهاد رهبر، دستیار اقتصادی رئیس جمهور. فردی که از زمان اغاز به کار دولت شایعات، او را تقریبا بر روی همه صندلی های مهم نشاند. وزارت اقتصاد، ریاست سازمان برنامه و بودجه، معاونت اقتصادی رئیس جمهور، وزارت علوم و حتی صندلی معاون اولی رئیس جمهور. اما سرانجام هفته پیش حکم به عنوان دستیار اقتصادی رئیس جمهور منصوب شد.

:فرهاد رهبر، دانش آموخته دکترای اقتصاد نظری از دانشگاه تهران ست و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد.

در دولت روحانی چه کسی مسئولیت ، دستیار اقتصادی رئیس جمهور را بر عهده داشت؟

مسعود نیلی، دکتری اقتصاد از دانشگاه منچستر انگلستان.  فردی که تا سال ۹۶ مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور بود اما بعد از مخالفت با باز شدن ارز ۴۲۰۰ تومان به اقتصادی ایران، استعفا کرد.

عادل آذر. او هم هفته گذشته با حکم رئیس جمهور مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی شد،  او دکترای مدیریت گرایش پژوهش عملیاتی از دانشگاه تهران دارد. نمایندگی مجلس، ریاست مرکز آمار ایران و ریاست دیوان محاسبات کشور هم برخی سوابق اجرایی و مدیریتی اوست.

محمد نهاوندیان پیش از عادل آذر ریاست این موسسه را برعهده داشت. نهاوندیان که زمانی ریاست اتاق بازرگانی ایران را عهده دار بود، دکتری تخصصی خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا دریافت کرد. او در دولت دوازدهم معاون اقتصادی رئیس جمهور بود. صندلی که در حال حاضر محسن رضایی به آن تکیه زده.

در اکوایران ببینید:اولین رویارویی در تیم اقتصادی

 محسن رضایی، هر چند این بار هم از راهیبابی به ساختمان پاستور در قامت ریاست جمهور بازماند اما توانست بر صندلی یکی از معاونان رئیس جهمور تکیه بزند. معاونت اقتصادی.

محسن رضایی از اولین فرماندهان سپاه پاسداران بود و در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد، مطالعات خود را بر روی سیاست های پولی و بانکی متمرکز کرد و در نهایت مدرک دکتری اقتصاد را در دانشگاه تهران دریافت کرد.

در تیم اقتصادی رئیسی یک نکته برجسته است. در دولت روحانی معاون اقتصادی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی و رئیس موسسه نیاوران یک نفر بود، اما در دولت رئیسی علاوه بر معاون اقتصادی، یک نفر به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی و یک نفر به عنوان رئیس موسسه نیاوران انتخاب شده. به تعبیری یک پست دولت روحانی، به سه پست و جایگاه در دولت رئیسی تبدیل شده

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در دولت رئیسی که بر صندلی فرهاد دژپسند نشست. خاندوزی که پیش از این به عنوان نماینده و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس فعالیت می کرد، فارغ التحصیل دکترای اقتصاد از دانشگاه علوم و تحقیقات است.

از نخستین سوابق اجرایی مهم او مدیر کل اقتصادی مرکزی پژوهش های بود. او در سال ۹۳ به عضویت هیت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درآمد و یکسال بعد کتاب «اقتصاد ایران» را تالیف کرد.

اما وزیر قبلی اقتصاد. فرهاد دژپسند.او تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی، اقتصاد نظری و کارشناسی ارشد، برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی در دانشگاه شهید بهشتی گذراند. او هم دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.

در سازمان برنامه و بودجه کشورهم  مسعود میرکاظمی جایگزین محمدباقر نوبخت شد. میرکاظمی دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس دارد و وزیر بازرگانی، وزیر نفت و نمایندگی مجلس از سوابق اجرایی و مدیریت اوست.

اما محمد باقر نوبخت رییس قبلی سازمان برنامه و بودجه دانش آموخته دکتری اقتصاد خود از دانشگاه اسکاتلند و دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی بود.

نوبخت قبل از ریاست سازمان برنامه و بودجه، معاون پژوهش های اقتصادی مرکز تحت ریاست حسن روحانی بود. مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.

حالا با تعیین رئیس کل بانک مرکزی، حلقه تیم اقتصادی رئیسی تکمیل می شود تا به ظن خود اقتصاد ایران را نجات دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید