اولین خودروی تمام برقی رولزرویس چه سالی وارد جاده می شود؟

کدخبر: ۴۴۴۱۹۱
اولین خودروی تمام برقی شرکت خودروسازی انگلیسی "رولزرویس"(Rolls-Royce) در سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود و این شرکت خودروسازی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولات خود را به صورت کامل برقی کند و دیگر خودروهای بنزینی و دیزلی تولید نخواهد کرد.
اولین خودروی تمام برقی رولزرویس چه سالی وارد جاده می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت بزرگ مهندسی انگلیسی "رولزرویس" به تازگی اولین خودروی برقی خود را با نام "اسپکتر"(Spectre) معرفی کرده است. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که برنامه آزمایش در جاده را برای این محصول جدید خود آغاز می‌کند که به انقلاب جهانی خودروهای تمام برقی کمک می‌کند و اولین و بهترین محصول فوق لوکس در نوع خود را ارائه می‌دهد.

"رولزرویس" تأکید می‌کند که "اسپکتر" یک نمونه اولیه نیست، بلکه یک خودروی واقعی است و تحویل آن در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

این شرکت که متعلق به خودروساز آلمانی یعنی شرکت "بی‌ام‌و"(BMW) است، امروز اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی را تولید خواهد کرد و به فروش خواهد رساند.

"تورستن مولر-اتووس " مدیرعامل "رولزرویس" گفت: تا پایان این دهه، "رولزرویس" دیگر در زمینه تولید یا فروش محصولات موتور احتراق داخلی فعالیت نخواهد کرد.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که خودروسازان برجسته دیگر در دنیا نیز به دنبال برقی کردن خودروهای موتور احتراق داخلی هستند. به عنوان مثال "جنرال موتورز" به تازگی از موتورهای الکتریکی جدید خود رونمایی کرد که قدرت موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری "هامر" برقی را تامین می‌کنند، در حالی که "مرسدس بنز" نیز اعلام کرد که تا پایان این دهه میلادی، کاملا الکتریکی خواهد شد.

خودروی "اسپکتر" با نقل قولی مشهور از "چارلز رولز" بنیان‌گذار "رولزرویس" روی بدنه خود مزین شده است که می‌گوید: در هر کاری که انجام می‌دهید، برای کمال تلاش کنید. بهترینِ آنچه وجود دارد را بگیرید و آن را بهتر کنید و وقتی وجود ندارد، آن را طراحی کنید.

بیانیه مطبوعاتی "رولزرویس" هیچ جزئیات و مشخصاتی در مورد "اسپکتر" ارائه نداده است. اما احتمالا در آینده نزدیک از مشخصات این خودروی تمام برقی لوکس آگاه خواهیم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید