اخبار بورس؛

دهمین روز خروج سهامداران حقیقی بورس

کدخبر: ۴۵۱۲۶۲
شاخص‌های بازار سهام روز یکشنبه نهم آبان 1400 سقوط کردند و بازار سهام کمترین میزان ارزش معاملات را در 5 ماه اخیر به ثبت رساند.
دهمین روز خروج سهامداران حقیقی بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دومین روز معاملاتی هفته بازار سهام با صف‌های فروش سنگین و ریزش قیمت اغلب قریب به اتفاق سهم‌های بازار شروع شد.

در معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز شنبه 35 هزار و 349 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 340 هزار واحد رسید که بیشترین ریزش شاخص در 12 روز کاری گذشته از 20 مهرماه به این سو است.

شاخص هم وزن نیز امروز بیشترین ریزش در 12 روز کاری اخیر را پشت سر گذاشت و با کاهش 10 هزار و 444 واحدی در سطح 359 هزار و 979 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 377 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 231 واحد قرار گرفت.

 

دهمین روز خروج سهامداران حقیقی

روز یکشنبه برای دهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و 368 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه 41 درصد افزایش داشته است. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام اتکای (شرکت بیمه اتکایی ایرانیان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 53 میلیارد تومان بود. پس از اتکای، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

 

گروه‌های قرمزپوش 

در روزی که اکثر نمادهای بازار سهام کاهش قیمت داشتند، برخی گروه‌ها یکپارچه قرمزپوش شدند و تمام نمادهای آن‌ها افت قیمت داشتند. «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی»، «لاستیک و پلاستیک»، «سیمان، آهک و گچ»، «خرده فروشی‌ها»، «استخراج زغال سنگ»، «ماشین آلات و تجهیزات»، «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» و «ماشین آلات و دستگاه‌های برقی» از جمله‌ی این گروه‌های قرمزپوش بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید