گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

صعود دلار با اهرم بورس/فرمان دلار به طلا و سکه

کدخبر: ۴۵۲۶۶۸
اقتصادنیوز: امروز شنبه 15 آبان ماه همزمان با رشد شاخص بورس ، قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفت.
صعود دلار با اهرم بورس/فرمان دلار به طلا و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  در ابتدای معاملات بازار ارز امروز شنبه 15 آبان 1400، 110 تومان بالا رفت و با 27 هزار و 740 تومان  معامله شد. این اسکناس آمریکایی در ادامه روند معاملاتی امروز در ساعت 17:00 به وقت تهران  بر روی 27 هزار و 870 تومان قرار گرفت. به عبارت دیگر امروز قیمت دلار از مرز 27 هزار و 800 تومان عبور کرد و تحلیلگران فنی معتقدند عبور اسکناس آمریکایی از مرز ۲۸ هزار تومانی می تواند دلار  را به سوی ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان  نیز هدایت کند. امروز در کنار اخبار برجام  ؛  قیمت درهم  و شاخص  بورس نیز  رشد کردند. بنابراین می توان گفت بورس و درهم از اهرم های اصلی افزایش قیمت دلار در بازار ارز امروز بوده اند.

قیمت درهم به 7 هزار و 580  تومان رسید

قیمت درهم در  ابتدای معاملات بازار ارز امروز 15 آبان 1400 بار دیگر به بالای 7 هزار و 500 تومان برگشت و با 7 هزار و 570 تومان مبادله شد . قیمت درهم در انتهای معاملات بازار ارز امروز 10 تومان گران شد و  بر روی 7 هزار و 580 تومان قرار گرفت .با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 27 هزار و 841تومان به دست می‌آمد که 29 تومان از قیمت دلار بازار آزاد  پایین تر بود. 

صعود قیمت سکه و طلا به فرمان قیمت دلار و طلای جهانی 

قیمت اونس طلا در روزهای گذشته زیر مرز 1800 دلار نوسان می کرد اما از روز گذشته این فلز گران بهای جهانی از مرز 1800 دلار عبور کرد و در معاملات امروز  بر روی 1818 دلار قرار گرفت. این افزایش قیمت عاملی برای صعود  قیمت سکه شد. البته در کنار باید به افزایش قیمت دلار در بازار امروز نیز اشاره کرد. 

قیمت طلا در ابتدای معاملات امروز به 1 میلیون و 186 هزار تومان تومان رسید و در انتهای روز بر روی 1 میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت. سرنوشت قیمت سکه هم امروز  مانند  طلا صعودی بود و در ابتدای معاملت با 11 میلیون و 950 هزار تومان نرخ گذاری شد و در آخرین ساعات معاملات امروز با 11 میلیون 980 هزار تومان بسته شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و 870   تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و 928 هزار تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز 0.43 درصد بود.

صعود چشمگیر بوس همزمان با دلار 

امروز در کانال های تلگرامی قیمت دلار علاوه بر اخبار برجام صعود بورس هم برجسته شد.شاخص کل بورس امروز با رشد ۴۲ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید.

سایه برجام در بازارارز تهران

وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و ایران درباره اوضاع برجام و ازسرگیری مذاکرات وین به‌منظور احیای توفق خبر داد.

همچنین امیر عبداللهیان درباره برجام گفت:  ما در مذاکرات و اجرای تعهدات هسته‌ای خود جدی هستیم و طرف‌های دیگر باید به تعهدات خود عمل کنند

دموکرات‌ها به تازگی سه دفتر عالی ایالتی در ویرجینیا را از دست داده‌اند که بایدن یک سال پیش با 10 درصد پیروزی در آن‌ها به دست آورد. این موضوع از آن جهت برای بازیگران ارزی اهمیت دارد که از نگاه برخی از آن ها، احیای برجام و لغو تحریم ها را برای دولت بایدن دشوارتر می کند.

از نظر این گروه، یکی از شروط ایران برای بازگشت به توافق هسته ای این است که آمریکا تضمین های لازم برای عدم خروج از برجام را ارایه دهد و بخش زیادی از تحریم ها را لغو کند. از نگاه بازیگران افزایشی، بدون تایید کنگره و جمهوری خواه هان دریافت چنین تضمینی دشوار خواهد بود و با توجه به احتمال برنده شدن یک جمهوری خواه در انتخابات سه سال بعد ریاست جمهوری آمریکا، تضمین دولت بایدن نیز به تنهایی ممکن است برای ایران کافی نباشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید