گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

حباب قیمتی دلار منفی شد

کدخبر: ۴۵۳۱۸۴
اقتصادنیوز: در بازار ارز و طلای امروز دوشنبه 17 آبان 1400 قیمت دلار و سکه و طلا پیشروی کردند.
حباب قیمتی دلار منفی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته بر روی 27 هزار و 900 تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز دوشنبه 17 آبان 1400 از مرز 28 هزار تومان عبور کرد و بر روی 28 هزار و 10 تومان قرار گرفت.قیمت دلار در  نیمه اول امروز 28 هزار و 70 تومان بود و در آخرین ساعات معاملات بازار امروز با 28 هزار و 100 تومان بسته شد.

قیمت درهم صعودی شد

قیمت درهم روز گذشته با 7 هزار و 600 تومان بسته شد و در ابتدای  بازار ارز امروز نسبت به دیروز  40 تومان گران شد و در نهایت بر روی 7 هزار و 640 تومان قرار گرفت.قیمت درهم در  آخرین ساعات معاملات امروز با 7 هزار و 660 تومان  معامله شد. با ضرب کردن این عدد در نرخ تبدیل درهم (3.673) عدد 28 هزار و 135 تومان به دست می‌آمد.معمولا نیز حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم منفی است.

قیمت سکه مرز حساس را از دست داد

در بازار جهانی طلا  قیمت اونس طلا امروز  نسبت به روز شنبه اندکی عقب نشینی کرد کرد و با  1814 دلار مبادله شد. قیمت طلا  در بازار داخلی  امروز به  12 میلیون و 204 هزار و 400تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۳ درصدی داشته است.

قیمت سکه نیز امروز به پیشروی روز گذشته خود ادامه داد. قیمت سکه  روز قبل 170 هزار تومان بر ارزش خود افزود و با 12 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد.قیمت سکه در نیمه اول امروز  بر روی 12 میلیون و 245 هزار تومان قرار گرفت. اما در  پایان معاملات امروز مرز حساس 12 ملیون 200 هزار تومان را از دست داد. قیمت سکه  در پایان معاملات امروز  12 میلیون و 190 هزار تومان را برای خود ثبت کرد. با احتساب قیمت 28 هزار و 100 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 763 تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز 1.58 درصد بود.

سکه

بدبینی معامله گران به برجام/ سه شرط مهم ایران برای برجام

هر چند آغاز مذاکرات باید نقطه امیدی باشد برای رسیدن به یک نتیجه مثبت اما نتوانسته است بازار ارز و فعالان این حوزه را مجاب کند که شرایط بهتری در پیش است.بازار ارز هنوز به این نتیجه نرسیده است که برجام احیا شدنی است و در نتیجه با بدبینی وقایع را رصد می‌کند که البته تاثیر این بدبینی را در قیمت ارز در بازار می‌توان مشاهده کرد. 

از جمله اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کرده و احتمالا در روند صعودی قیمت دلار موثر بود، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزیر خارجه اشاره کرد، در حالی که رفته رفته به شروع دور جدید مذاکرات نزدیک می‌شویم، خطیب‌زاده در اظهارات خود برای بازگشت آمریکا به برجام سه شرط عنوان کرد، آمریکا باید مقصر بودن خود را بپذیرد، تحریم‌ها باید یکجا لغو شود و آمریکا تضمین دهد که هیچ دولت دیگری اقدام ترامپ در خروج از برجام را تکرار نکند.

به طور خاص شرط سوم قبلا نیز مطرح شده بود و گویی ارائه چنین تضمینی با قوانین کشور آمریکا در تضاد است. در نتیجه به نظر می‌رسد با وجود اینکه احتمال احیای سریع برجام توسط برخی پژوهشکده‌های شورای امنیت ملی آمریکا مطرح شده بود، هنوز چالش‌های زیادی پیش روی احیای برجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید