رصد بازار خودرو؛

از خودروی جدید چینی رونمایی شد+عکس

کدخبر: ۴۶۶۲۳۳
خودرو الکتریکی زیکر 001 برای نخستین بار در ماه آوریل و طی نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 در معرض دید عموم قرار گرفت.
از خودروی جدید چینی رونمایی شد+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، برند جدید شرکت خودروسازی جیلی به نام زیکر (Zeekr) که به تولید خودروهای الکتریکی رده بالا اختصاص دارد، مدت کوتاهی است که نخستین مدل خود به نام 001 را روانه بازار کرده است.  

نخستین خودرو برند زیکر در ماه اکتبر 2021 از خط تولید کارخانه تازه ساخت جیلی در شهر نینگبو خارج و در همان ماه به مشتری تحویل داده شد.
 

خودرو الکتریکی زیکر 001 برای نخستین بار در ماه آوریل و طی نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 در معرض دید عموم قرار گرفت. این نخستین مدل از چندین خودرویی محسوب می شود که قرار است روی پلتفرم ماژولار جدید جیلی به نام "معماری تجربه پایدار" تولید شوند. این پلتفرم در نهایت توسط بیشتر برندهای جیلی و همچنین برند اسمارت که جیلی همراه با شرکت دایملر کنترل آن را در اختیار دارد، استفاده خواهد شد.

جیلی از زمان معرفی زیکر 001 در نمایشگاه خودرو شانگهای تا زمان تولید آن چند تغییر کوچک را در این خودرو ایجاد کرده است. زیکر 001 به یک بسته باتری 100 کیلووات ساعت و پیشرانه دو موتوره مجهز است که توانایی تولید 536 اسب بخار نیرو و 566 پوندفوت گشتاور را دارد.

جیلی مدعی است که زیکر 001 می تواند در 3.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و کمتر از 30 دقیقه طول می کشد تا باتری آن از 10 تا 80 درصد شارژ شود.

زیکر 001 به ویژگی های الکترونیکی کمک به راننده نیز مجهز شده که در مجموعه ای به نام "دستیار رانندگی زیکر" گرد هم آمده اند. از طریق بروزرسانی های بی سیم، ویژگی های پیشرفته‌تری نیز با گذشت زمان به این مجموعه و خودروهای زیکر اضافه خواهند شد.

جیلی معرفی سریع مدل های جدید زیکر را برنامه ریزی کرده است. در همین راستا، شش مدل جدید طی سه سال به این برند اضافه خواهند شد و فروش سالانه 650 هزار دستگاه خودرو تا سال 2025 هدف گذاری شده است. در حال حاضر، عرضه برند زیکر به بازار چین محدود است اما جیلی گسترش فروش و عرضه در اروپا و بازارهای دیگر طی سال های پیش‌رو را هدف قرار داده است.  

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید