منتظر سورپرایزهای آیفون، سامسونگ و نوکیا باشید!

پرچمداران جدید موبایل های هوشمند در 2022

کدخبر: ۵۱۶۵۱۴
سامسونگ یک مدافع اولیه و مشتاق برای تلفن های قابل انعطاف است. پس از راه اندازی گوشی های گران Z Fold 3 و Finkier و کمی ارزان تر از آن Z Flip 3 در 2021 هر شانسی وجود دارد که شاهد عرضه جانشینان هردو دستگاه در سال جاری باشیم.
پرچمداران جدید موبایل های هوشمند در 2022

به گزارش اقتصادنیوز، سایت stuff، در گزارشی به بررسی شایعات و احتمالات و البته خبرهای قطعی درباره گوشی های هوشمندی که قرار است وارد بازار شوند پرداخته است.

از موبایل های مقرون به صرفه تا پرچمداران جدید

آیا دوست دارید که عرضه گوشی های هوشمند جدید را مانند یک شاهین دنبال کنید؟ پس در ادامه سال 2022 سرتان شلوغ خواهد بود؛ از گوشی های مقرون به صرفه گرفته تا پرچمداران جدید یا حتی تلفن های تاشو.

هیچ کمبود و کم و کسری در افق گوشی های آینده وجود ندارد. در این مطلب نسخه های تایید شده و شایعات و احتمالات را گردآوری کرده‌ایم، بنابراین دقیقا می دانیم که انتظار دارید کدام گوشی های هوشمند را در 2022 ببینید.

Huawei P60 Pro

گوشی هواوی p50 پرو که سال گذشته عرضه شد،کمی عجیب بود. این موبایل  4 دوربین قدرتمند با مگاپیکسل بالا دارد، از جمله یک لنز پریسکوپ که زوم دیجیتال 200 برابری را ارائه می دهد.

مشکل اینجا بود که محدودیت‌های تجاری مداوم و متعددی برای این پرچمدارِ کنار گذاشتن چین، وجود داشت.

آیا جانشین این مدل هوآوی بهتر خواهد بود؟ فقط زمان می تواند پاسخ این سوال را بدهد. 

انتظار می رود هواوی p60 pro و pro plus در اواسط 2022 وارد بازار شود و شایعات اخیر از تاریخ عرضه در سپتامبر خبر می دهند.

پیش بینی می شود  p60 pro   دارای دوربین های قدرتمندتری باشد. به علاوه تجربه قابل توجهی از نمایش تمام صفحه را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

هوآوی

Google Pixel 7

پیکسل 6 گوگل شاهد بازگشت این غول جستجوگر به جمع پرچمداران سازنده اصیل، پس از نزول قبلی خود به رده‌های میانی بود و پس از یک تیزر رسمی در Google l/O 2022 ، به نظر می رسد پیکسل 7 هم همین روند را دنبال می کند.

مشخصات رسمی این موبایل هنوز فاش نشده است اما گوگل نیمه پنهان از پیکسل های نسل هفتم را نشان داد.

عکس های تبلیغاتی پیکسل 6 نشان از شیشه خمیده در جلو و نوار دوربین فلزی در پشت دارد. همچنین این مدل با سه لنز و لبه هایی که با شاسی ترکیب می شوند، متفاوت از مدل قبل شده است.

همچنین می دانیم که پیکسل 7 به تراشه جدید و نسل بعدی Google Tensor مجهز خواهد شد. عملکرد آن در این مرحله ناشناخته است و قیمت آن همچنان در حد حدس است. اگرچه ما امیدواریم که شاهد کاهش رقابت بین اپل و سامسونگ باشیم.

Motorola Frontier

گوشی های اخیر موتورولا مشخصات بالایی را با قیمت متوسط ارائه کرده اند. به نظر می رسد که گوشی بعدی آن یک گام فراتر خواهد رفت.

افشای اطلاعات اولیه نشان می دهد Frontier که شایعه شده در تابستان امسال وارد بازار می شود مجهز به یک محفظه دوربین بزرگ و سنسور اصلی 194 مگاپیکسلی است. همچنین دوربین های 50 مگاپیکسلی فوق عریض و 12 مگاپیکسلی تله فوتو در کنار آن قرار خواهد گرفت.

اگر شایعات صحت داشته باشند سایر مشخصات نیز کمتر قابل توجه نیستند. آنها به یک پنل OLED 6.7 اینچی در جلو، یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در داخل و همچنین شارژ سریع 125 واتی و پشتیبانی از اتصال 5G اشاره می کنند.

آخرین اطلاعات نشان می دهند که عرضه در جولای امکان پذیر است اما هنوز درباره قیمت آن صحبتی نشده است.

دستگاه های اخیر موتورولا به سمت میان رده ها گرایش پیدا کرده اند اما اگر افزایش هزینه از Edge 20 pro به Edge 30 pro جدید قابل پیش بینی باشد Frontier می تواند برچسب قیمت متناسب با تعداد مگاپیکسل عظیم را داشته باشد.

Stuff-New-Phones-2022-Motorola-Frontier

Google Pixel Fold

درمورد pixel fold هوشمند چطور؟ بسته به اینکه از چه کسی بپرسید ، پاسخ های متفاوتی را خواهید شنید.

برخی فکر می کردند پیکسل 6 خم شدنی خواهد بود. دیگران پیش بینی کردند که یک دستگاه پیکسل فولد جداگانه تا پایان 2021 عرضه شود. اکنون،آخرین اطلاعات نشان می دهد که Google اصلا فولد را راه اندازی نمی کند حداقل نه به شکل فعلی اش.

آیا این بدان معناست که در 2022 گوشی پیکسل تاشو نخواهیم دید؟لزومی ندارد.

به احتمال زیاد این بدان معناست که گوگل اولین تلاش خود را برای یک گوشی تاشو انجام داده است تا بر روی یک گوشی جدید برای عرضه در اواخر سال تمرکز کند.این مطمئنا با اینتل مطابقت دارد که ادعا می کند گوگل در نیمه 2022 یک دستگاه تاشو راه اندازی نخواهد کرد.

برگه مشخصات دستگاه مشخصات تاشو گوگل چه چیزی در اختیار دارد ؟

اگر از قالب تنظیم شده توسط پیکسل 6 پیروی کند، می توانید انتظار طراحی منظم و ممتاز با رابط اندرویدی وانیلی را داشته باشید که برای تنظیم تاشو بهینه شده است.

Stuff-Coming-Soon-Smartphones-Pixel-Fold

Nokia 10 Pureview

شایعات درمورد جایگزینی نوکیا pureview 9 تقریبا از زمانی که این دستگاه در  MWC در 2019 معرفی شد، منتشر شد.

نوکیا9.3،10،X60،X50 و ... نام های مختلفی هستند که برای این دستگاه هوشمند پیشنهاد شده است. اما یک چیز پیشگویان را متحد می‌کند: این امید که نوکیا نقطه جدیدی را برای خود ایجاد کند. مطمئنا انتظار داریم که پیور ویو همه نوع فناوری هوشمند را در اختیار داشته باشد. 

دستگاه جدید همچنین برای همگام شدن با رقبای خود به اتصال 5G نیاز دارد.

4 دوربین ، باتری های بزرگ ، پردازنده های قدرتمند، شایعات درمورد pureview 10 فراوان است اما مشخصات دقیق آن در هیچ کجا یافت نمی شود.

برخی منابع می گویند که این سکوت به دلیل مشکلات تامین سیلیکون مناسب است .اینکه آیا این درست است یا خیر،حدس هر کسی است.

در واقع،مشخص نیست که آیا دستگاه واقعا در حال توسعه است یا خیر چه رسد به اینکه چقدر ممکن است هزینه داشته باشد. اما در هر حال همچنان امیدواریم که در 2022 شاهد یک پرچمدار جدید نوکیا باشیم.

Stuff-Coming-Soon-Smartphones-Nokia

Samsung Galaxy Z Fold 4 & Flip 4

سامسونگ یک مدافع اولیه و مشتاق برای تلفن های قابل انعطاف است. پس از راه اندازی گوشی های گران Z Fold 3  و Finkier و کمی ارزان تر از آن Z Flip 3 در 2021 هر شانسی وجود دارد که شاهد عرضه جانشینان هردو دستگاه در سال جاری باشیم.

اطلاعات کمی از آن در دسترس است اما امیدواریم که سامسونگ تلاش های خود را برای کاهش چین خوردگی که در حال حاضر در مرکز دستگاه های تاشو خود وجود دارد متمرکز کند.

دوربین های بهبود یافته نیز خوب خواهند بود و ما بیشتر از همه خواهان چه چیزی خواهیم بود؟برچسب قیمت پایین تر حداقل برای Flip.

باتوجه به اینکه دستگاه های گلکسی فولد قبلی در آگوست یا سپتامبر عرضه شده اند می توانیم حدس بزنیم که پاییز 2022 محتمل ترین پنجره عرضه باشد.

Apple iphone 14

انتظار می رود اپل مجموعه جدیدی از آیفون ها را در 2022 عرضه کند و مانند آیفون 12 و 13 قبل از آن، خانواده آیفون 14 احتمالا شامل یک مدل استاندارد، مینی، پرو و پرو مکس خواهد بود.

به طور سنتی، اپل تنها یک سال آیفون های پرچمدار خود را ارتقا می دهد. این روند با آیفون 13 ادامه یافت که ابعاد و طرح های تقریبا مشابه آیفون 12 را حفظ کرد و در عین حال سخت افزار و عملکرد دوربین را تغییر داد.

بنابراین ما انتظار داریم که عکسبرداری و ارتقا عملکرد قابل توجهی با آیفون 14 داشته باشیم. اما آیا می توانیم شاهد تغییرات اساسی در طراحی باشیم؟

Stuff-Coming-Soon-Smartphones-iPhone-14

علاوه بر تغییر روی لبه های آلومینیومی صفحه تخت برای آیفون 12، اپل از زبان طراحی که در آیفون X ایجاد شده بود فاصله چندانی ندارد. حداقل ما امیدواریم که بریدگی دوربین سلفی حذف شود.

در حالیکه برخی از اطلاعات اولیه نشان می دهد که اپل ممکن است برآمدگی دوربین عقب را نیز صاف کند.

کاور آیفون 14 و خانواده اش چه زمانی عرضه می شود؟ جدا از 2020 زمانی که برنامه آن به دلیل همه گیری جهانی مختل شد، اپل به طور معمول آخرین پرچمداران خود را در سپتامبر عرضه می کند-دقیقا زمانی که ما انتظار دیدن آیفون 14 را داریم.

ترجمه از؛ آرین میرزا احمدی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید