نوسان زیاد نرخ دلار در کانال ها و سایت ها

فاصله‌های معنادار در بازار دلار /معامله گران بزرگ بازار خریدار نیستند!

کدخبر: ۵۳۵۰۵۴
در بازار توافقی، فروش دلار در روز سه‌شنبه در کانال 34 هزار تومان استارت خورد، در حالیکه نرخ خرید 32 هزار و 900 تومان بود. اختلاف 1100 تومانی باعث شده بود تا خیلی‌ها به این نتیجه برسند که معامله‌گران بزرگتر فعلا خریدار بازار نیستند.
فاصله‌های معنادار در بازار دلار /معامله گران بزرگ بازار خریدار نیستند!

به گزارش اقتصادنیوز، یک اتفاق بارز در بازار ارزر سه‌شنبه رخ داد؛ نرخ سایت‌ها و کانال‌ها جلوتر از نرخ بازار فیزیکی حرکت می‌کرد. از آن‌طرف فاصله نرخ خرید و فروش دلار توافقی به سطح معناداری رسیده بود. بعضا می‌گویند بازار در لاک دفاعی فرو رفته است.

نوسان زیاد نرخ دلار در کانال ها و سایت ها

در روز سه‌شنبه 24 آبان 1401 نوسان نرخ‌ها در کانال‌ها و سایت‌‌ها زیاد بود. نرخ هرات در 34 هزار و 800 تومان استارت زد و تا ظهر سه‌شنبه به سمت حمایت پایین رفت، اما از آن‌جا تا 35 هزار و 100 تومان به بالا برگشت. با اینحال در معاملات بعد از ظهر تا زیر 35 هزار تومان هم بار دیگر پایین آمد.

دلار سلیمانیه هم به کمتر از 35 هزار تومان رسید. دلار تهران در کانال‌ها روند پرنوسانی داشت اما نرخ نقدی اصلا در کانال 36 نرفت.

بعضی‌ها می‌گفتند که ربات بازارساز دارد نرخ را در کانال بالا می‌برد تا بتواند خودش از بالا بفروشد و اصلاح نرخ را با گرفتن سود خودش رقم بزند.

تلاش بازارساز برای کاهش قیمت دلار

به گزارش اکوایران، اما از آن طرف یکسری از معامله‌گران می‌گفتند که بازارساز در شرایط فعلی، حاضر است هر کاری بکند تا بازار ارز را به سمت کاهش سوق دهد و بعید است بازارساز خودش، دامی برای افزایش قیمت پهن کند.

طرف دیگر هم بعضی‌ها عقیده داشتند که بازار فیزیکی گنجایش بیشتری فعلا ندارد، چرا که محدودیت‌های ایجاد شده عمق بازار را کاهش داده است.

همچنین نرخی که در کانال‌ها به آن اشاره شده، نه تنها در بازار فیزیکی دیده نشده است، بلکه با نرخ درهم هم نمی‌تواند ساپورت شود. در بازار ارز سه‌شنبه به یک نکته دیگر هم توجه می‌کردند و آن اینکه فاصله زمانی سقف‌های قیمت دارد به هم نزدیکتر می‌شود.

معامله گران بزرگ فعلا خریدار نیستند

در بازار توافقی، فروش دلار در روز سه‌شنبه در کانال 34 هزار تومان استارت خورد، در حالیکه نرخ خرید 32 هزار و 900 تومان بود. اختلاف 1100 تومانی باعث شده بود تا خیلی‌ها به این نتیجه برسند که معامله‌گران بزرگتر فعلا خریدار بازار نیستند.

 از طرفی هم این شکاف ریسک بالای معامله در وضعیت فعلی بازار را منعکس می‌کند. هر چند نرخ خرید و فروش تا بعد از ظهر در کانال 33 به توافق رسیده بودند، اما در نهایت نرخ توافقی روی مرز 34 هزار تومان بسته شد.

اتفاق عجیبی که در روزهای اخیر هم تکرار شده بود؛ یعنی نرخ تا ساعت 3:30 روی کانال 33 قرار دارد و به یکباره به مرز 34 می‌رسد.

اختلاف نرخ دلار صرافی و بازار آزاد

نرخ تابلوهای صرافی در روز سه‌شنبه حول و حوش 33 هزار و 500 تومان بود که اختلافش نسبت به روزهای قبل، با بازار آزاد زیاد شده است. البته عمق بازار صرافی‌ها هم در روز سه‌شنبه زیاد نبود چون تعدادی از آن‌ها بسته بودند. دلار متشکل هم که در روز دوشنبه به کانال 31 رفته بود، در روز سه‌شنبه به کانال 30 برگشت.

نرخ انتهایی در سایت بازار متشکل 30 هزار و 200 تومان اعلام شده است. نکته عجیب این بود که با وجود کاهش 1100 تومانی، داخل سایت درصد رشد نسبت به اخرین نرخ دوشنبه مثبت گزارش شده است.

Wb2OttZy5Grl

طلای آبشده سقف تاریخی را شکست؟

بازار مهم سه‌شنبه را می‌توانیم بازار طلای ابشده بدانیم که سقف تاریخی 6 میلیون و 610 هزار تومان را زد و در آن نقطه هم معامله شد. معامله‌گران می‌گفتند که قبلا تا 6 میلیون و 600 هزار رفته بود اما معامله نشده بود.

رشد ابشده هم بخاطر حباب منفی است که دارد. یکسری هم می‌گویند پول جدیدی که وارد این بازار شده است، از سمت بورس تهران آمده که حجم خروج پول حقیقی از آن به شدت رشد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید