تنها نکته امیدوارکننده بازار برای بورسی‌‌ها؛

کورسوی امید سهامداران در معاملات امروز بورس

کدخبر: ۴۴۰۰۱۴
دیروز در یک ساعت پایانی معاملات یک روند مثبت شکل گرفت که می‌تواند کورسوی امید سهام داران باشد.
کورسوی امید سهامداران در معاملات امروز بورس

به گزارش اقتصادنیوز، روز یکشنبه روز سقوط بازار سهام بود و شاخص کل کانال 1.5 میلیونی را از دست داد. شاخص کل بورس 40 هزار و 466 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 489 هزار واحد رسید شاخص کل هم‌وزن نیز 13 هزار و 285 واحد افت کرد و در رقم 450 هزار و 59 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 410 واحد پائین آمد و در رقم 22 هزار و 400 واحد قرار گرفت.


همچنین بخوانید:

>>> متهم ردیف اول سقوط این روزهای بورس!


 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 41 نماد رشد قیمت و 445 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 8 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 91 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس گروه صنعتی سپاهان (فسپا)، کارخانجات داروپخش (دارو) و شرکت بورس کالای ایران (کالا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت)، رایان هم افزا (رافزا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس)، غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) و کدما (معدنی دماوند) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ویتانا (غویتا)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و زرین معدن آسیا (فزرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد تقاضای 552 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات یکشنبه 196 نماد صف فروش و 20 نماد صف خرید داشتند.

ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 37 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 140 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 113 درصد افزایش یافت و 588 میلیارد تومان شد.

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه شرکت آریان کیمیا تک (کیمیاتِک) با صف‌ خرید 429 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کیمیاتک، نمادهای فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) و کالا (بورس کالا) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به فزرین (شرکت زرین معدن آسیا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 21 میلیارد تومانی داشت. پس از فزرین، اخابر (شرکت مخابرات ایران) و برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص کل پس از 7 روز بار دیگر به کانال 1.4 میلیونی سقوط کرد. پیش از این در معاملات روز 9 شهریور ماه نیز شاخص به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد منتقل شده بود اما فقط یک روز در این محدوده ماند و خیلی زود به کانال 1.5 میلیونی بازگشت. آیا این بار هم شاخص سریعا به کانال یک میلیون و 500 هزار واحد برمی‌گردد؟

دیروز قیمت سهام اغلب نمادهای کامودیتی‌محور و بزرگ بازار افت کرد و موجب نزول شاخص کل شد. شاخص کل دومین سقوط بزرگ سال جاری را ثبت کرد. از سوی دیگر شاخص هم وزن نیز بیشترین ریزش سال 1400 را پشت سر گذاشت و 91 درصد نمادها قرمزپوش شدند.

به علاوه روند صعودی خروج پول حقیقی برای سومین روز ادامه یافت و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار به هزار و 460 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز پیشین رشد 243 درصدی داشته است. در نتیجه می‌توان گفت تمامی روندهای درونی بازار نزولی بودند. 

با این وجود دیروز در یک ساعت پایانی بازار از شدت خروج پول حقیقی کاسته شد و بر تقاضای حقیقی افزوده شد. بدین ترتیب معاملات دیروز با مازاد تقاضای 552 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات ارزش صف‌های خرید هزار و 140 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های فروش 588 میلیارد تومان بود. بنابراین مازاد تقاضا و کاهش شیب خروج پول حقیقی در یک ساعت پایانی معاملات دیروز می‌تواند نکته‌ای امیدوارکننده برای سهام‌داران باشد.  

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید