تراز پول حقیقی ها منفی شد

سبقت خریداران از فروشندگان در بورس تهران

کدخبر: ۴۵۳۶۹۵
اقتصادنیوز: امروز 19 آبان 1400 الگوی رفتاری بورس بازان در صف های خرید و فروش نشانه‌ای از آن بود که بازار با فاصله گیری به نفع خریداران به پایان رسید.
سبقت خریداران از فروشندگان در بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار در روز پایانی هفته با تقویت موقعیت خریداران در سمت تقاضا دنبال شد. شاخص کل با  0.61 درصد رشد در نقطه 1.456 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با 1.43 درصد رشد در نقطه 391.3 هزار واحد ایستاد. ارزش کل معاملات با 7.2 هزار میلیارد تومان با افت بسیار شدیدی نسبت به روز قبل دنبال شد که البته بخش عمده ای از این افت با توجه به روز پایانی معاملات هفته طبیعی به نظر می رسد. از کل ارزش معاملات بورس، سهم معاملات خرد سهام هم 5.6 هزار میلیارد تومان بود.

وبملت، وامید، رمپنا و اخابر نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در این میان نوری و پارسان دو نمادی بود که مانع از رشد بیشتر شاخص کل بورس شدند. فرابورس هم امروز با 74 واحد رشد در نقطه 20.6 هزار واحد ایستاد. زاگرس، کگهر دو نمادی بود که شاخص کل فرابورس را به پیش راندند. آریا و فرابورس نیز دو نمادی بودند که مانع از رشد شاخص کل فرابورس شدند.

تراز پول حقیقی ها، منفی شد

تراز پول حقیقی ها منفی شد؛ این در حالی بود که این روند دیروز مثبت بود. بدین ترتیب 7.5 میلیارد تومان پول حقیقی ها از بازار سهام و 138.1 میلیارد تومان از صندوق های با در آمد ثابت خارج شد.

سرانه معامله حقیقی ها فعلا به نفع خریداران است؛ سرانه خرید حقیقی ها 19.5 میلیون تومان در برابر سرانه فروش حقیقی ها 14.3 میلیون تومان بود.

ارزش اولیه صف های خرید در ابتدا 1935.4میلیارد تومان بود اما در پایان معاملات امروز به 1018 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل از سیر کاهشی کمتری برخوردار بود. ارزش صف های فروش هم در ابتدای معاملات 156.2 میلیارد تومان بود که در پایان معاملات این رقم به 281.7 میلیارد تومان رشد کرد. البته روند روبه رشد ارزش صف های فروش نسبت به روند ارزش صف های خرید قابل قیاس نیست اما تغییرات معاملات امروز نشان داد که خریداران در روز شنبه هم میتواند در سمت تقاضا فعال ظاهر شوند و شاخص را همچنان به پیش رانند. تغییرات ارزش صف های خرید و فروش نشان داد بازار با فاصله گیری از ابتدا تا انتهای معاملات بیشتر به نفع خریداران دنبال شد.

ورودی و خروجی پول حقیقی ها و حقوقی ها

بیشترین ورود پول حقیقی ها متعلق به نماد بانک ملت (وبملت) پس از گشایش در معاملات با 65.4 میلیار تومان بود که در نوع خود یک وضعیت قابل تاملی بود. خبهمن با 16 کیلیارد تومان، آگاس با 15 میلیارد تومان، دلر با 14.7 میلیارد تومان و اخابر با 14 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی ها را به ثبت رساند. البته ورودی پول حقیقی ها به خودرویی ها بعد از تعلیق و توقف دو نماد معروف خودرو و خساپا (بعد از اعلام حذف قیمت گذاری دستوری و افزایش نرخ محصولات دو خودروساز) با بیشترین توجه بازار همراه بود.

در کنار ورودی پول ها، بیشترین خروجی پول حقیقی ها برای دو نماد فولاد با 29.8 میلیارد تومان و شپنا با 29.6 میلیارد تومان بود. اتکای با 14.7 میلیارد تومان، برکت با 14.5 میلیارد تومان و سمگا با 13.8 میلیارد تومان در رتبه های بعدی بیشترین خروجی پول حقیقی ها قرار داشت.

حقوقی ها بیشترین خریدهایشان را در نمادهای بانک وبملت، وتجارت و وپارس و بیشترین فروش هایشان را در نمادهای پالایشی شبندر، شپنا و شتران انجام دادند.

بیشترین بازدهی از آن کدام نمادها بود؟

بیشترین بازدهی معاملات امروز بورس برای دو نماد قثابت با 6.66 درصد و و بملت با 6.07 درصد بود. بیشترین بازدهی معاملات امروزدر فرابورس هم برای رافزا با 5 درصد بود.بیشترین کاهش قیمت هم در معاملات بورس با 4.41 درصد و سکرما با 4.26 درصد بود. اوان با 4.18 درصد و قچار با 4.04 بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد

بیشترین حجم معاملات امروز در بورس برای دو نماد وبصادر و وبملت بود. بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم همچنان در دست کرمان و سمگا است. بیشترین کاهش ارزش بازار در بورس برای گروه پتروشیمی نوری، پارسان، شپدیس و فارس بود. این در حالی بود که آریا، فرابورس و غصینو با بیشترین کاهش ارزش بازارروبه رو بود. نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز از آن نماد تابا با 20.6 درصد بود.

  • 159
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید