گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

سناریوی خوش بینانه برای بورس/تغییر جهت شاخص

کدخبر: ۴۵۵۲۹۱
اقتصادنیوز:امروز 26 آبان 1400 جریان تقاضا در روز پایانی هفته بالاخره توانست جهت شاخص ها را تغییر دهد.
سناریوی خوش بینانه برای بورس/تغییر جهت شاخص

به گزارش اقتصادنیوز  همانطور که انتظار میرفت، شیب تُند مسیر نزولی شاخص ها کُند شد و البته شاخص کل در همان کانال 1.4 میلیون واحد باقی ماند تا سناریوی روز شنبه برای بورس بازان خوش بینانه باشد.

شاخص کل با افزایش 2.1 هزار واحدی در محدوده کانال 1.410 میلیون واحد ایستاد، و شاخص کل هم وزن نیز با 2.8 هزار واحد در محدوده 386.7 هزار واحد ایستاد. ارزش کل معاملات بازار سهام نیز 6.9 هزار میلیارد تومان شد؛ سهم ارزش معاملات خُرد از کل معاملات بازار سهام، نزدیک 4.1 هزار میلیارد تومان بود.

تراز پول حقیقی ها امروز بالاخره پس از چند روز مثبت شد؛ ورودی پول حقیقی ها برای سهام 9 میلیارد تومان و ورودی پول صندوق های با درآمد ثابت 43.7 میلیارد تومان شد. سرانه معامله حقیقی ها نیز به نفع خریداران به پایان رسید. سرانه خرید حقیقی ها 17.2 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 14.3 میلیارد تومان برآورد شد.

همچنین ارزش اولیه صف های خرید درحالی 1.6 هزار میلیارد تومان برآورد شد که در پایان معاملات ارزش این صف ها به 642.5 میلیارد تومان رسید. البته ارزش اولیه صف های فروش نیز درحالی 234.9 میلیارد تومان برآورد شد که در پایان معاملات ارزش پایانی صف های فروش 371 میلیارد تومان برآورد شد.

حقوقی ها/ حقیقی ها چه خریدند؟

بیشترین ورودی پول حقیقی ها در بازار سهام برای شفن با 76.5 میلیارد تومان بود؛ ثشاهد با 47.4 میلیارد تومان، سمگا با 26.9 میلیارد تومان، شلرد با 21.4 میلیارد تومان، خبهمن با 20.9 میلیارد تومان نیز با بیشترین ورودی پول حقیقی ها همراه بود. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم از برکت با 24 میلیارد تومان و پاکشو با 21.7 میلیارد تومان بود. فولاد با 18.2 میلیارد تومان، فجهان با 12 میلیارد تومان و کگل با 11.9 میلیارد تومان نیز با بیشترین خروجی پول حقیقی ها مواجه بود.

حقوقی ها همچنین در پرتفوی خود بانکی ها (وپارس، وبملت)، شیمیایی ها (شسپا و پترول) را به همراه کاغذ پارس (چکاپا) را در موقعیت خرید و سرمایه گذاری پردیس را در موقعیت فروش قرار دادند.

کدام نمادها سودده بودند؟

بیشترین بازدهی در بورس نیز برای دو نماد شفن و انرژی 3 با 5 درصد بود. بیشترین بازدهی در فرابورس نیز برای سدبیر، ساینا و سمگا با 5 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت در بورس برای شفا با 4.9 درصد بود. در فرابورس نیز حسیر با 5 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.

صندوق های امین یکم و دو نماد خودرویی خبهمن و خگستر با بیشترین حجم معاملات روبه رو هستند. این در حالی بود که بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای فلزی (فولاد، فملی و ومعادن) و دو نماد پتروشیمی (فارس و پارسان) بود. مارون و کرمان نیز با بیشترین حجم معاملات روبه رو بود، این در حالی است که بیشترین کاهش ارزش بازار برای بپاس، زاگرس، دماوند، هرمز و وملل بود. بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد ولقمان با 12 درصد بود. 

  • 2 (1)
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید