گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

عقب‌نشینی شاخص بورس از کانال 1.4 میلیون واحد

کدخبر: ۴۵۶۹۴۲
اقتصادنیوز: در شرایطی که شاخص با نوسان اندکی کانال 1.4 میلیون واحد را از دست داد که حقیقی ها پول بیشتری وارد بازار کردند.
عقب‌نشینی شاخص بورس از کانال 1.4 میلیون واحد

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز پایانی در محدوده مشخص با خروج شاخص از کانال 1.4 میلیون واحد به پایان رسید. شاخث کل بورس با کاهش 10.5 هزار واحد (معادل 0.75 درصد) در نقطه 1.394 میلیون واحد ایستاد. البته شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 1.5 هزار واحدی (معادل 0.41 درصد) در نقطه 383.4 میلیون رسید.

ارش کل معاملات بازار سهام 13 هزار میلیارد تومان شد که نسبت به روزهای قبل بهبود یافته است. سهم معاملات خرد سهام 4.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد. در این میان البته تراز پول حقیقی ها به بازار سهام مثبت و به صندوق های درآمد ثابت منفی شد ک نقطه قوت معاملات امروز بود. بدین ترتیب 232.5 میلیارد تومان پول حقیقی ها وارد بازار سهام و 75.6 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج شد.

ورودی و خروجی پول حقیقی ها و حقوقی ها در بورس و فرابورس

بیشترین خروج پول حقیقی ها هم برای شستا با 25 میلیارد تومان بود. فسبزوار با 21.5 میلیارد تومان، زاگرس با 12.7 میلیارد تومان، فجهان با 12 میلیارد تومان و فولاد با 11 میلیارد تومان هم با خروجی پول حقیقی ها همراه شد. در این میان جم پیلن با 15.6 میلیارد تومان بیشترین ورودی پول حقیقی ها را به دنبال داشت. شفن با 12.6 میلیارد تومان،  شکام با 9.9 میلیارد تومان، انرژی با 8.2 میلیارد تومان و وساپا با 7.3 میلیارد تومان نیز با بیشترین ورودی پول حقیقی ها همراه بود.

همچنین در هفته 36ام سال؛ اشخاص حقیقی بیشترین ورود پول را در نماد تجلیح داشتند. خروج پول حقیقی نیز بیش از بقیهدر نماد فسبزوار اتفاق افتاد. تراز کلی پول در این هفته در عدد منفی 226.8 میلیارد تومان بسته شد (نمودار زیر توضیح بیشترین دراین باره ارایه میدهد/برگرفته از کانال خلاصه بازار).

حقوقی ها هم البته در نمادهای ملت، وبملت، پترول، وپارس و خگستر بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای کمند، شفن و فاراک بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

سرانه معامله حقیقی ها هم امروز برعکس به طور نسبی به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید معاملاتی 13.5 میلیارد تومان و سرانه فروش معاملاتی 14.6 میلیارد تومان شد.

ارزش اولیه صف های خرید هم 781.4 میلیارد تومان بود که در ادامه این رقم به 216.8 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد. البته ارزش اولیه صف های فروش هم از 306.5 میلیارد تومان به 433.9 میلیارد تومان افزایشی پیدا کرد تا صف های فروش بیشتر به چشم بنمایاند. نسبت  تعداد نمادهای دارای صف فروش به طور نسبی تنها اندکی بیشتر از تعداد نمادهای دارای صف خرید بود.

تغییرات مربوط به ارزش و تعداد صف های خرید و فروش هم نشان که اگرچه در ابتدای معاملات مسیر هر دو صف ها در یک شرایط برابر دنبال میشد اما در ادامه با یک شکاف به نفع صف های فروش دنبال شد که تا پایان معاملات ادامه یافت.

بیشترین بازدهی ها در بورس و فرابورس برای کدام نمادها بود

بیشترین بازدهی معاملات امروز بورس را شدوص با 7.3 درصد و لپارس با 5 درصد داشتند. بیشترین بازدهی در فرابورس هم برای غگلپا با 4.88 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت در معاملات امروز بورس نیز برای کساپا با 4.97 درصد بود. در فرابورس هم بیشترین کاهش قیمت برای گدنا با 4.91 درصد بود.

بیشترین حجم معاملات امروز در بورس هم برای خودرویی ها (خبهمن و خگستر) و بانکی ها (وبملت و وتجارت) بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای فولاد، شستا؛ فارس، شپدیس و وبملت بود. این نمادها بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس هم داشتند. بیشترین حجم معاملت در فرابورس هم  برای تجلیح، کرمان، سمگا، مارون و ذوب بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای بپاس، آریا، عصینو و شگویا بود که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل فرابورس هم داشت.

بیشترین نسبت حجم به شناوری در بازار سهام هم برای برای توسن با 8.1 درصد و نطرین با 8 درصد است.

  • 25781
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید