خلاصه عملکرد بازار سهام 20 آذر 1400

شیب کاهشی در بازار سهام/بورس دوباره فروشنده شد

کدخبر: ۴۶۱۰۱۱
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام امروز 20 آذر 1400 با شیب کاهشی دنبال شد.
شیب کاهشی در بازار سهام/بورس دوباره فروشنده شد

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام با نوسان محدودی متمایل به فروش در جریان بود. در معاملات نخستین روز هفته، بازار سهام با افزایش 4.9 هزار واحدی (معادل 0.37 درصد) در نقطه 1.344 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با 2 هزار واحد (0.58 درصد) در محدوده 361.4 هزار واحد ایستاد. ارزش کل معاملات امروز بازار سهام 4.8 هزار میلیارد تومان (نزدیک 4.9 هزار میلیارد تومان) بود که سهم معاملات خُرد 3 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

ماه نحس بیت کوین!

البته تراز پول حقیقی ها امروز هم منفی بود؛ بدین ترتیب حقوقی ها 364.9 میلیارد تومان را از بازار سهام و 73 میلیارد تومان را از بازار صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند. در این میان سرانه معامله حقیقی ها هم که هفته گذشته تنها سیگنال مثبت حقیقی ها بود، امروز در پایان معاملات دوباره به نفع فروشندگان به ثبت رسید. براین اساس، سرانه خرید حقیقی ها 12.2 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها نیز 13.1 میلیون تومان بود.

ارزش صف های خرید و فروش هم به نفع فروشندگان بود و تعداد نمادهای دارای صف فروش 4 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید بود. براین اساس ارزش صف های خرید از 390.3 میلیارد تومان به 138.5 میلیارد تومان تقلیل یافت و ارزش صف های فروش هم از 335 میلیارد تومان به 563.2 میلیارد تومان رسید.

معاملات امروز به طور یکپارچه شاهد خروج پول حقیقی ها بود و البته رقم قابل ملاحظه ای برای ورود حقیقی ها به بازار سهام مشاهده نشد. بدین ترتیب خساپا با 18.6 میلیارد تومان، فولاد با 14.6 میلیارد تومان، بپاس با 12.4 میلیارد تومان، فجهان با 11.7 میلیارد تومان و شبندر با 11.5 میلیارد تومان شاهد بیشترین کاهش خروج پول حقیقی ها بودند.

بیشترین بازدهی در بورس برای فاذر با 4.89 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت برای سغرب با 4.74 درصد بود. بیشترین حجم معامله هم برای نمادهایی خودرویی خودرو، خساپا، خبهمن و خگستر بود. این در حالی بود که بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای کگل، شفن، فولاد، خودرو و خساپا بود.

بیشترین بازدهی در فرابورس هم برای نماد غدیس با 4.05 درصد و بیشترین کاهش قیمت برای نماد حسیر با 4.96 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای سغدیر، سمگا و کرمان بود.  بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای آریا، فرابورس، صبا و ذوب بود. بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد 9 درصد برای غاذر بود.  

  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید