خلاصه عملکرد بازار سهام چهارشنبه 8 دی 1400

حقیقی های بورس دوباره ترسیدند

کدخبر: ۴۶۵۴۸۳
اقتصادنیوز: امروز 8 دی ماه 1400 معاملات بازار سهام دوباره شاهد شدت گرفتن خروج پول حقیقی ها از بازار سهام بود.
حقیقی های بورس دوباره ترسیدند

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام با نوسان بسیاری محدودی دنبال شد و البته آهنگ شاخص ها ناموزون بود؛ بدین ترتیب شاخص کل بورس با افت 2.55 هزار واحدی (معادل 0.18 درصد) در نقطه 1.397 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 739 واحدی (معادل 0.2 درصد) در نقطه 368 هزار واحد ایستاد. فولاد، فارس، فملی، وغدیر و شبندر بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص کل بورس داشتند. این در حالی بود که حرکت مثبت وبملت (گروه های بانکی) و وامید نتوانست شاخص را تا پایان معاملات امروز سبز رنگ نگه دارد.

شاخص کل فرابورس امروز هم سبزرنگ ماند و با افزایش 6.36 واحدی در نقطه 18.83 هزار واحد ایستاد. بپاس، فرابورس و غصینو در سبزرنگ ماندن شاخص کل فرابورس تاثیر به سزایی داشتند. این درحالی بود که صباف شجم، شگویا و کزغال مانع از رشد بیشتر شاخص کل فرابورس شدند. 

ارزش معاملات خُرد بورس و فرابورس به بالای 4 هزار میلیارد تومان رسید

ارزش کل معاملات بازار سهام امروز به 5.75 هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد 4.03 هزار میلیارد تومان برآورد شد. همچنین تراز پول حقیقی ها  متفاوت بود؛ درحالی که حقیقی ها با شدت بیشتری نسبت به دو روز قبل 455.9 میلیارد تومان پول از بازار خارج که 122.8 میلیارد تومان پول به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. 

در اکوایران ببینید؛

حقیقی ها در وتوصا بیشترین خروجی پول را داشتند که 50.3 میلیارد تومان برآورد شد. معامله گران حقیقی همچنین در نماد فملی، 47.8 میلیارد تومان، در نماد فولاد، 45.8 میلیارد تومان، در نماد شستا 18.8 میلیارد تومان و در نماد وغدیر 18.2 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. این در حالی بود که در نماد سمازن، 14.7 میلیارد تومان، در فرابورس، 12.3 میلیارد تومان و در تاصیکو، 8.4 میلیارد تومان پول از طرف حقیقی ها وارد بازار سهام شد.

حقوقی ها هم امروز در نمادهای فملی، خودرو، شبندر، وبصادر و ملت بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای فاراک و بورس بیشترین موقعیت فروش را ایجاد کردند.

سرانه خرید و فروش حقیقی ها در بورس و فرابورس برابر شد

سرانه معامله حقیقی ها نیز امروز برابر شد؛ بدین ترتیب سرانه خرید و فروش حقیقی ها در عدد 13.7 میلیون تومان ایستادند. ارزش صف های خرید از 813.1 میلیارد تومان به 195.4 میلیارد تومان تقلیل یافت. همچنین ارزش صف های فروش نیز از 316.2 میلیارد تومان به 486.1 میلیارد تومان رسید.  اگرچه تعداد نمادهای دارای صف خرید (59 نماد) در برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (80 نماد) چندان زیاد نبود اما فاصله ارزش صف های فروش نسبت به ارزش صف های خرید در نیمه دوم بازار تا پایان معاملات بیشتر و بیشتر شد.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد حآفرین با 23.2 درصد بود که به مثابه روز  قبل تکرار شد. البته برخلاف روز قبل که بورس بازان در نماد با صف خرید روبه رو شده بودند، امروز صف های فروش تشکیل شد و سهم در طول معاملات با بازدهی منفی 5 درصد هم روبه رو بود.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس بیشترین سود را داشتند

بیشترین بازدهی در معاملات امروز بورس را قپیرا با 4.98 درصد به ثبت رساند. فنورد با 4.77 درصد نیز بیشترین کاهش قیمت را در بورس تجربه کرد. بیشترین حجم معاملات هم برای دو گروه خودرویی (خپارس، خودرو، خساپا) و بانکی (وبملت و وبصادر) بود. بیشترین کاهش ارزش بازار را در معاملات امروز بورس برای نمادهای فولاد، فارس، فملی، وغدیر و شبندر بود. 

در فرابورس هم بیشترین بازدهی ها برای قچار و گدنا با 5 درصد بود. در سوی مقابل، حآفرین با 4.41 درصد بیشترین کاهش قیمت را در پایان معاملات تجربه کرد. البته بیشترین حجم معاملات هم برای دو نماد حآفرین و فرابورس بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای صبا، شجم، شگویا، کزغال و زاگرس بود.

 

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید