در بازار خودروهای کارکرده چه خبر است؟

قیمت « مزدا 3 جدید تیپ 4 » کارکرده در بازار + اینفوگرافیک

کدخبر: ۳۸۰۶۸۷
مزدا 3 جدید تیپ 4 شناخته شده ترین و پر فروش ترین ساخته های مزدا در جهان محسوب می شود.
قیمت « مزدا 3 جدید تیپ 4 » کارکرده در بازار + اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز؛ مزدا 3 جدید در ابتدا در تیپ‌های 1، 2 و 3 در ایران مونتاژ و وارد بازار شد، که مونتاژ و عرضه همگی آنها در سالهای 91 و 92 متوقف شد. تولید تیپ 4 این خودرو  نیز از سال 1391 آغاز شد، تنها در رینگ‌ها، سپر و مه‌شکن جدیدش با تیپ 3 متفاوت است.

مزدا 3 تیپ 4 که با نام FL نیز شناخته می‌شود، به‌نوعی نمونه فیس‌لیفت مزدا 3 تیپ سه محسوب می‌شود و حتی کلمه FL نیز برگرفته ‌شده از عبارت Face Lift است؛ از همین‌رو می‌توان تغییرات کوچکی را در نمای ظاهری این خودرو مشاهده کرد که باعث شده‌است چهره این سدان جمع‌وجور دوست‌داشتنی به‌مراتب زیباتر از قبل جلوه کند.

به‌طور معمول در یک فیس‌لیفت جزئی تغییری در بخش فنی خودرو صورت نمی گیرد؛ شرکت های خودروسازی در چنین مواردی تنها به ایجاد تغییرات در نمای ظاهری یا داخلی بسنده می‌کنند. مزدا 3 جدید تیپ 4 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این خودرو نیز از لحاظ مشخصات فنی هیچ تفاوتی با مزدا 3 تیپ 3 ندارد.

قلب تپنده تیپ‌های 3 و 4 مزدا 3 جدید، یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است که توان تولید 148 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. کمپانی مزدا ژاپن، وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو را برعهده یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک قرار داده است. مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر، شتاب صفر تا صد حدود 10.4 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت از دیگر مشخصات فنی مزدا 3 جدید محسوب می‌شوند

ویژگی های حرکتی وحس رانندگی مطلوب این خودرو نیز عملکرد وکارایی برابر بین راننده وخودرو ،میدان دید خوب ، صندلی هایی با پشتیبانی بالا از بدن سرنشینان ، ترمز قابل اطمینان با قابلیت کنترل عالی را برای مشتری فراهم می کند.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین کارکرده اول دی 99

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید