رصد بازار خودروهای داخلی؛

شناسایی آثار اولیه طرح ساماندهی بازارخودرو روی محصولات سایپا + جدول

کدخبر: ۴۴۱۴۰۱
اقتصادنیوز: خودروهای پرتیراژ سایپا امروز 27 شهریور 1400 را با افت یک تا دو میلیونی قیمت در بازار به پایان رساندند.
شناسایی آثار اولیه طرح ساماندهی بازارخودرو روی محصولات سایپا + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ اثرات تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو امروز در محصولات پرتیراژ سایپا نمایان شد و سایپایی‌ها امروز با افت قیمت روبرو شدند تا به این طریق پیش بینی فعالان بازار خودرو مبنی بر نمایان شدن اثرات این طرح در بازار محقق شود. چهارشنبه گذشته و پس از رای مثبت مجلس به طرح ساماندهی خودرو بسیاری تصور می کردند که با تصویب این طرح شاهد افت قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، اما فعالان بازار خودرو معتقد بودند که برای نمایان شدن اثر این طرح در بازار باید چند روزی صبر کرد تا بازار نسبت به این طرح واکنش نشان دهد، حال پس از گذشت چند روز پرتیراژهای سایپا در بازار نزولی شدند. 

بازار محصولات سایپا در حالی شکل نزولی به خود گرفتند که دلار امروز نوسان رو به بالا داشت، اما این روند نتوانست بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار نشان دهنده آن است که امروز «تیبا صندوقدار» در بازار افت دومیلیونی داشته و سایر محصولات پرتیراژ سایپا امروز افت یک میلیونی را ثبت کردند.  


بیشتر بخوانید: قیمت در بازار ایران خودرویی ها دو قطبی شد 


وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز و با توجه به افت دو میلیونی قیمت «تیبا صندوقدار» در بازار به 145 میلیون رسید.

از سوی دیگر با توجه به افت یک میلیونی سایر محصولات سایپا در بازار «کوییک معمولی» امروز با قیمت 170 میلیون تومان و «کوییکR» با قیمت 174 میلیون تومانی قیمت گذاری شدند.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا 2» معمولی نیز در بازار افتی یک میلیون تومانی داشت و  157 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «ساینا» هم امروز افت یک میلیون تومانی داشت و با قیمت 149 میلیون  تومان در بازار عرضه شد.

 همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 27

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید