رصد بازار خودروهای داخلی؛

هفته کم‌هیجان در بازار خودروی پایتخت +جدول

کدخبر: ۴۴۹۰۹۰
اقتصادنیوز: آخرین هفته مهرماه 1400 برای بازار خودروها هفته پرهیجانی نبود. قیمت ها تغییرات قابل توجهی را ثبت نکردند و بیشتر خودروها هفته را با ثبات قیمت به پایان رساندند.
هفته کم‌هیجان در بازار خودروی پایتخت +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد قیمت در بازار خودروها نشان می دهد، «سمند سورن»، «پژو 206 تیپ 5 » و «کوییک معمولی»، هفته را با کاهش قیمت یک میلیونی به پایان رساندند. «دنا معمولی»، «کوییک R»،« تیبا صندوقدار» و «ساینا»، افزایش قیمت جزئی داشتند و«سمند LX با موتور EF7»، «رانا پلاس»، «پژو 206 تیپ 2»،« دنا پلاس توربو اتوماتیک»،« پژو 206 صندوقدار»، «شاهین» و «تیبا 2 معمولی» هم ثبات قیمت را حفظ کردند.

خودروها در شرایطی هم افزایش، هم کاهش و هم ثبات قیمت را در هفته سپری شده ثبت کردند که فعالان بازار خودرو روند حاکم بر بازار را مستقل از نرخ ارز و نوسانات دلار می دانند و معتقدند نوسانات جزئی و بالا و پایین شدن ناچیز قیمت ها به دلیل شکل انتظاری است که بر بازار خودروها حاکم شده و رکود خرید و فروش را رقم زده است.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودروها در آخرین هفته مهرماه نشان می دهد که خودروها در این هفته کاهش قیمت های یک تا سه میلیون تومانی داشتند و بیشترین افت قیمت را هم« پژو 206 تیپ 5 » ثبت کرده است. این در حالیست که در این هفته برخی از خودروها افزایش قیمت یک تا دو میلیونی را هم تجربه کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در روزهای پایانی مهرماه، خانواده کوییک هم افت و هم افزایش قیمت پیدا کردند. بنا بر اعلام فعالان بازار خودرو،« کوییک معمولی» در این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و «کوییک R » یک میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد.  با این شرایط قیمت ،« کوییک معمولی» در بازار به 171 میلیون تومان رسید و «کوییک R » هم در بازار 173 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

خودرو 1

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

خودروی «شاهین» که هفته سوم مهرماه، رکوردار افت قیمت بود، در هفته پایانی مهرماه، ثبات قیمت داشت و این خودرو همچون هفته قبل 328 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون 328 میلیون تومانی است. 

قیمت محصولات پژو در بازار

هفته پایانی مهرماه برای خانواده پژو 206 هفته پرهیجانی نبود، همچون بازار سایر خودروها. در این هفته «پژو 206 تیپ 2 » و «پژو 206 صندوقدار» تغییر قیمتی را تجربه نکردند اما «پژو 206 تیپ 5» رکوردار کاهش قیمت در این هفته بود.

در هفته سپری شده، 206 تیپ 2 با قیمت 249 میلیون تومان دست به دست شد و پژو 206 صندوقدار 288 میلیون قیمت خورد تا نشان دهد تمایلی با تغییر قیمت ندارد. این در شرایطی بود که پژو 206 تیپ 5 با کاهش سه میلیونی قیمت 291 میلیون تومانی شد.

پژو 1

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در چهارمین هفته مهرماه «سمند lx با موتورEF7» باز هم ثبات قیمت داشته و وهمچنان با قیمت 265 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. «سمند سورن پلاس» که در هفته سوم مهرماه یک میلیون تومان افزایش قیمت یافته بود در این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت پیدا کرد تا یک عقبگرد به قیمت هفته های گذشته را ثبت کند. این خودرو در روزهای پایانی مهرماه 309 میلیون تومان به فروش رفت.

کجای تهران خانه بخریم ؟ تهران و فاجعه قطعی زلزله/در اکوایران ببینید:

سمند 1

قیمت خانواده تیبا

مروری بر روند بازار خودروها نشان می دهد که در هفته مورد بررسی تیبا صندوقدار افزایش قیمت دو میلیون تومانی داشته و 148 میلیون تومان شده، تیبا 2 معمولی بدون تغییر قیمت 158 میلیون تومان دست به دست شد و ساینا با دو میلیون تومان افزایش قیمت خود را به مرز 160 میلیون تومان رساند و 159 میلیون تومان قیمت خورد.

تیبا 1

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید